Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bästa räv patronen till 308 win

Featured Replies

Publicerat

hej, har funderingar på att köpa mig en varmint patron till räv och bäverjakten. den skall vara fabriksladdad! några tips?

Publicerat

Millforce Varmint Line

110 grains 7g 985 m/s

http://www.millforce.se/

Publicerat

Ja, millforce varmintline är även min rekomendation!

Publicerat
  • Författare

någon som har testa hur den samskjuter med jaktmatch?

Publicerat
  • Författare

dom borde ju fungera ihop, bössan skjuter inom en 5 krona på 60 m med 13g hammerhead, 11,7g oryx, jaktmatch, 11,7g federal fusion

Publicerat

Det är ganska individuellt, det där... bara att testa. Jag köpte Milforce innan jag började ladda själv, vill minnas att de i min T3:a .308 slog två cm högre. Det är en hyfsat het laddning för att vara fabriksammo.

Publicerat

Federal Power Shok kanske?

Har använt den i min 6,5-a till och från och upplever den som rejält blöt på gränsen till varmint i hur den funkar i det vilt jag fällt med den. Samsköt med oryx i min bössa innan jag satte på dämpare.

Publicerat

Bst är inte fel alls om du vill ha något som funkar på lite större vilt med. Annars blir du.kanonnöjd med sierra varminter dvs Millforce.

Publicerat

Skit i samskjutningen. Detta går att hantera med en klisterlapp på höjd/sidoratten med markeringar för resp patron.

Fokusera i stället på vilken kula du vill ha och vilken patron som skjuter tätt i bössan.

/Må

Publicerat

Solklart V-max eller Sierra varmint, för räv o bäver, se till att veta hur det slår på kort o långt håll, det typiska bäverskottet sub 20 meter, kan krångla till det för många./Christian

Publicerat
  • Författare

när man läser runt lite verkar de ju som att millforce precision verkligen suger! de e väl inte direkt dom egenskaperna man önskar på rävjakt där avstånden blir upp till 200m...

Publicerat

V-max

-Carl på sin galaxy

Publicerat

när man läser runt lite verkar de ju som att millforce precision verkligen suger! de e väl inte direkt dom egenskaperna man önskar på rävjakt där avstånden blir upp till 200m...

Aldrig hört, var står det?

Publicerat

Inte vad jag upplevt i min 6,5a

Publicerat

Var har du läst det, länka gärna!! /CHristian

Publicerat

Måste säga att jag aldrig hört om dålig precision i Millforce ammunition. Snarare tvärtom riktigt bra och framförallt i deras Varmintline som verkar skjuta hål i hål :ohmy:

Publicerat

Jag köpte en ask millforce premium i 30-06 som sköt dåligt. Ringde dom o berättade och tog en bild på träffbilden o skickade. Som tack för hjälpen att jag ringt o berättat att dom sköt dåligt så fick jag 2 nya aska på posten. Då med annan kulvikt och då sköt dom suveränt. Efter det laddade dom med ett annat krut så vart det bra vad jag hört.

Publicerat

Jag rekommenderar också Millforce Varmint, skjuter väldigt bra i mitt vapen!

dessutom samskjuter den bra med normas jaktmatch i min .308!

Kundservicen går inte heller av för hackor.

/Cris

Publicerat

jigarn-det är en eller två som uttalat sig negativt, ingen om den patron du överväger att köpa. /Christian

Publicerat

Skjuter med warmint line i min Tikka m65 och skjuter 5 skott inom en klisterlapp ;-P säger bara KÖP!!!!

Publicerat
  • Författare

okej :)