Publicerat November 20, 201213 yr En kort presentation - var länge betraktare,reader men nu är jag med. Vem är då fredde_fmj? fredde är smeknamnet sedan barnsben. _fmj kommer av det tidiga skytteintresset som jag hade som barn, då blev det mest helmantlat. 22 LR bana, fälskytte och 6,5x55 bana, fältskytte.Intresset avtog med tiden p.g.a dyra transporter, dyra anmälningsavgifter och dyrare kulor(brist på kronans 6,5) och luftgevär blev flugan att haka på, men brist på bil och långt till träningen gjorde att detta intresse dog ut också. Men så i mer mogen ålder kom då kompisen och drog med mig på lerduveskytte några gånger, han hade tagit jägarexamen och skaffat ett hagelgevär. Då var jag fast igen på skyttet och f*n vad kul det var att skjuta på lerduvor - måste fortsätta och ta jägarexamen själv. Således gjort - klart med jägarexamen i somras. Genomled sommarens väntetid med licenshanteringen med 8 veckor + väntetid på licenserna och hann komma ut och skjuta en gång på trapbanan innan den stängde. Snart är det säsong 2013 på trapbanan :-) Mål med jakten? - Träna, bli bra skytt. - Komma ut i naturen. - Bidra till viltvården.