Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är detta en vargskit?

Featured Replies

Publicerat

Marcus och jag hittade denna korv på en upphöjning/bergsklack ovan en liten mosse igår. Av storleken att döma kan det knappast vara vare sig grävling eller räv. Korven bestod till stor del av vanligt hår och finare stickhår. Som ni ser på bilden så var det en rätt rejäl dralt som man spontant skulle säga komma från en hund modell lite större. Kanske 15 cm lång och 3-4 cm i diameter på tjockaste stället. Vad är det för djur som lagt denna tro?

post-296-0-25534000-1353574925_thumb.jpg

Publicerat

Har aldrig sett vargskit men tycker den ser liten ut liknar mera en spyboll från en större uggla. Kollade du vad den innehöll så borde du finna svaret älghår så är det knappast en rovfågel/uggla :wink:

Publicerat

Rikard: har vi inte pratat om vikten av att flänga maten innan förtäring?

Likaså att bubbar man i skogen så gömmer man det lite fint, man lägger inte en patron bredvid o fotar :tongue:

Har som du märker inte en aning om vad du hittat..

//

Publicerat
  • Författare

Har aldrig sett vargskit men tycker den ser liten ut liknar mera en spyboll från en större uggla. Kollade du vad den innehöll så borde du finna svaret älghår så är det knappast en rovfågel/uggla :wink:

Intressant - tänkte inte ens på den möjligheten :blush: Stämmer ju rätt bra med biotopen och den omedelbara närheten till ett jättestup ner i en stor sjö. Men det måste vara ett riktig bad ass till uggla :blink:

Publicerat

Intressant - tänkte inte ens på den möjligheten :blush: Stämmer ju rätt bra med biotopen och den omedelbara närheten till ett jättestup ner i en stor sjö. Men det måste vara ett riktig bad ass till uggla :blink:

Berguv är väl troligt eller kanske en lo som hostat upp den för tror inte den kom ur tvåan :tongue:

Publicerat

Berguv är väl troligt eller kanske en lo som hostat upp den för tror inte den kom ur tvåan :tongue:

Jag såg berguv i våras bara någon mil från platsen där Rikard och Marcus gjorde fyndet.

Publicerat
  • Författare

Detta blir bara mer och mer genant ju mer jag tänker på det :blush: Tänk så fort man ropar varg...

Publicerat

Detta blir bara mer och mer genant ju mer jag tänker på det :blush: Tänk så fort man ropar varg...

au contraire, du borde känna glädje och lättnad. Det gör jag.

Publicerat
  • Författare

au contraire, du borde känna glädje och lättnad. Det gör jag.

Ja, lättnad känner jag ju faktiskt. Och glädje över att det kan finnas något så häftigt som en berguv i området. Tack! :happy: Och tack till Lars! :thumbsup:

Publicerat

Misstänker man varg kan man peta i korven och lukta på den. Hundskit luktar gott i jämförelse :wink: