Publicerat November 24, 201213 yr Detta kikarsiktet satt på bygelrepern jag köpte. Har bytt glugg då jag inte gillade riktmedlet. Har aldrig hört talas om detta märke, är det någon som vet något mer? Är det säljbart?
Publicerat November 24, 201213 yr Okänt märke! Antagligen något kinagrunk. Jag har provat att googla på namnet +förstoring men ingen träff.
Publicerat November 24, 201213 yr Jag tror att det är ett japanskt sikte från sent 70-tal / tidigt 80-tal, tillverkat för att säljas av något handelshus i Europa. Säljbart = billigt Raggarö
Publicerat November 24, 201213 yr Jag kan ju alltid betala frakten + ytterligare någon ynka krona för att någon ska slippa spy på siktet Raggarö
Publicerat November 24, 201213 yr Jag kan ju alltid betala frakten + ytterligare någon ynka krona för att någon ska slippa spy på siktet I så fall lovar jag att jag kommer hem till dig och kräks på det. Jag ska ladda med Per Gessle i bilstereon så att magen verkligen kan tömmas. -- Mats
Publicerat November 24, 201213 yr Du är välkommen Mats, jag bjuder på pizza så att det blir samma in som ut. Snälla lyssna bara färdigt på Geesle först så att jag slipper göra dig sällskap......... Raggarö
Publicerat November 24, 201213 yr Prova titta genom en astronom i skymningen, eller som i min astronom, lite innan skymningen så får du se varför man ibland använder ordet mjölkig för att beskriva ett siktes bild på kvällen...
Publicerat November 25, 201213 yr Nu hade jag ju aldrig tänkt mig att montera Astronomen på något vapen, jag tänkte bara undersöka just det du nämner. Jag har nämligen lite intresse av just hur dåliga (eller bra) dessa gamla japanare är (var) Raggarö
Publicerat November 26, 201213 yr Författare Trodde nästan att det va så, funderar på att montera det på mitt luftgevär, den bössan har slagit sönder allt jag haft på den Värt ett försök.