Publicerat November 24, 201213 yr Skulle rengöra min nya Brno 455. Har köpte en boreguide på samma ställe som det nya trycket. Satte i boreguiden och lade blylösare i pipan. Det blev ett jävla skrap. När jag tittade efter sticker styrtappen för slutstycket upp i hålet som linjerar med loppet genom boreguiden. Den är riktigt vass och skrapar djupa spår i och flisor ur läskstången. Har försökt finna på råd i manualen men kan inte lura ut något. Finns det en lösning som jag inte vet om ? Annars har jag köpt boreguiden i onödan.... Dessutom blir rengöringen lite mer omständig
Publicerat November 25, 201213 yr Författare Tänkte på det men kändes också lite bökigt. Lite omständigt att det inte bara är raka vägen liksom. Svårt att göra något åt verkar det som. Alltså bara att gilla läget.
Publicerat November 26, 201213 yr Rimfire-pipor behöver oftast inte några stora mängder puts om man bara snackar smuts, inte fukt, så det är rätt lugnt. Jag brukar göra rent när jag ändå byter pipa.:-) synd på guiden dock.:-/
Publicerat November 29, 201213 yr Författare Hmmm. Det går rätt ok om man skiter i giuden och lägger ett lätt tryck med tummen på stången så den buktar runt styrtappen. Får bli så för jag ids int skruva isär bössan varje gång.