Hoppa till innehåll

Nytt test- Jaktsidan Logistik!?


Hipshot

Recommended Posts

Tja! Sett en tråd om detta tidigare, minns inte hur det gick den gången därför testar jag nu!

Jag bor i Roslagen, 5 mil NV om Tokholma. Börjar få dåligt med hagelplugg och skulle behöva ngr tusen plugg från Torsbo. Ingen som har vägarna förbi månde? Känns inte som jag orkar köra 50 mil för detta riktigt så jag testar att fråga här om någon har vägarna förbi.

Jag fixar, givet att Torsbo kan acceptera det, betalning för pluggen via nätet osv så det ska bara vara att lasta i lådorna i bilen och köra.. Den som har ärende dit måste ha behörighet att köpa hagelplugg dvs licens tror jag, går kanske att förhandla bort men det är iaf kravet för att få handla så tja kan vara bra att veta.

Någon?

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad kostar det att skicka pluggen med olika typer av gods, företagspaket, buss, asg bud kanske blir lite saftigt om det inte finns något bolag som kör slinga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet inte men jag anar att jag då i stället kan köpa pluggen i Sthlm för samma pris eller något. Grejen är att Torsbo har 28 grams laddad trap och det är jag synnerligen intresserad av.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att skicka ammo med fraktbolag brukar bli synnerligen dyrt.

Krut räknas ju som "Fraktfarligt Gods".

I och med det stiger prislappen på fraktkostnaden snabbt.. :-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan!

Fått tag på jaktpatroner nu, ska beställa och priset ser ut att straffa Torsbo. Dock, Torsbos trapskott på 28 gram finns inte att hitta någon annan stans..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det bly eller stål du tänker på? Jag fick med 500st 28g stål av walter borg då jag köpte min comfort där så de kan säkert sälja dig det men frågan är om priset är bra, allt är ju en förhandlingsfråga.

mvh

Dard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oj! Trodde bara det fanns på Torsbo.. iofs så är det samma kedja, ska kolla med dem!

Fan, fort men fel.. jag ska ha blyplugg! Måste ha bly till jakten.. Jaja, mailat dem så får vi se. Rätt skeptisk.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oj! Trodde bara det fanns på Torsbo.. iofs så är det samma kedja, ska kolla med dem!

Fan, fort men fel.. jag ska ha blyplugg! Måste ha bly till jakten.. Jaja, mailat dem så får vi se. Rätt skeptisk.

Mvh!

Jag mejlade walterborg för två månader sedan..ännu inte fått något svar..Intressant se om du får svar.

Jag ville köpa mycke skott av dem jag me.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest C_Jannesson
Tja! Sett en tråd om detta tidigare, minns inte hur det gick den gången därför testar jag nu!

Jag bor i Roslagen, 5 mil NV om Tokholma. Börjar få dåligt med hagelplugg och skulle behöva ngr tusen plugg från Torsbo. Ingen som har vägarna förbi månde? Känns inte som jag orkar köra 50 mil för detta riktigt så jag testar att fråga här om någon har vägarna förbi.

Jag fixar, givet att Torsbo kan acceptera det, betalning för pluggen via nätet osv så det ska bara vara att lasta i lådorna i bilen och köra.. Den som har ärende dit måste ha behörighet att köpa hagelplugg dvs licens tror jag, går kanske att förhandla bort men det är iaf kravet för att få handla så tja kan vara bra att veta.

Någon?

Mvh!

NEJ... jag var ju just uppe på det hållet kom hem i natt  :-X

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja men det var ju ett upplyftande inlägg  :P ;D

Mailade som sagt Walterborg eller va fan det nu var men icke att man fått svar..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja men det var ju ett upplyftande inlägg  :P ;D

Mailade som sagt Walterborg eller va fan det nu var men icke att man fått svar..

Mvh!

Fick, som väntat, inget svar från Walter Borg så jag ringde idag. Ingen bly 28 gram kvar.. dock skulle de ta en pall 24:or från Torsbo så jag hoppas de kan plocka med sig mina plugg upp då! Annars har jag en kompis nere i Växsjö som ev kan lösa det med.. Det ser ut att lösa sig men pluggen är inte hemma än så fan vet..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nope.. fattar inte detta, Staffan i Uppsala är rent ut sagt superkass på att ta hem plugg.. Va fan, är han rädd att inte bli av med dem eller? Tror de tjänar för dåligt på den här typen av plugg, vanliga 24 grams trap tar de ju hem containervis från Italien och kan därmed tjäna pengar. De här lite udda laddningarna är svårare. Hedrande att Torsbo är mer intresserad av att ha ett bra utbud än Staffan  >:(

Snackade med dem i början av veckan, de hade då sålt slut på vanlig bly 24 och jag tror aldrig de haft 28orna. De andra, basic game osv har de haft och kanske har ffa men den typen av skott dvs rena jaktpatroner kan jag fixa billigare från annat håll.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...