Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Foxtrot Echo

Featured Replies

Publicerat

Foxtrot Echo är en man på 33 år, född och uppvuxen i en liten by mellan Borås och Göteborg.

Har jagat sedan barnsben på familjens lilla gård, samt i diverse andra jaktlag i Västsverige och dalarna. Jakten är och har nästan alltid varit mitt största intresse och en viktig del i min livsstil. Är uppvuxen med småviltsjakten med drevrar, taxar och stövare och mest jaktdagar blir det på rådjur, hare och räv med egna Beaglen. Är dock en verklig jaktlig allätare och provar gärna nya jaktformer. Det som är så fascinerande är alla de olika typer av upplevelser som jaktåret ger och hur man verkligen lever med årstiderna som jägare.

Senaste åren har jag fastnat lite för rävlock, den årliga toppfågeljaktshelgen i dalarna är helig, har kommit att gå mer och mer eftersök och tankarna på en älghund återkommer allt oftare... (även om hundtankarna imellanåt sträcker sig till allt mellan rävstövare och apportörer).

Pusslet med att få ihop ett jobb i högt tempo med mycket resor, familjen och husbygget med fritidsintressena är inte lätt, men underlättas av att efter många år ha flyttat från storstaden hem till byn igen. Med jaktmarken utanför dörren borde det bli lättare att komma ut och göra det man verkligen vill...

Har hängt här på forumet ganska frekvent sedan 2007 någon gång, men aldrig kommit till skott att faktiskt registrera mig. Det känns nästan som man känner en dela av forumets aktiva medlemmar, och då är det ju lite märkligt att ingen känner mig... Där av denna registrering!

/FE

Publicerat

Hej å villkomen !

Publicerat

Hej & välkommen hit! :smile:

Jag är född i Borås och mina föräldrar hade sommarstuga ute vid Sångåsen norr Bollebygd. :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Hej & välkommen hit! :smile:

Jag är född i Borås och mina föräldrar hade sommarstuga ute vid Sångåsen norr Bollebygd. :thumbsup:

Hej och tack!

Det var inte illa! Drar du ett streck ca 4km öster ut från sångåsen så hittar du mig!

//FE

Publicerat

Hej och tack!

Det var inte illa! Drar du ett streck ca 4km öster ut från sångåsen så hittar du mig!

//FE

Ok! :thumbsup:

Publicerat

Tjena o välkommen! Kul att du gillar Beaglar, har haft två själv. inget går upp mot harjakt med beagle.

Håller på att letar efter en men har gått bet hitills.

Publicerat
  • Författare

Tjena o välkommen! Kul att du gillar Beaglar, har haft två själv. inget går upp mot harjakt med beagle.

Håller på att letar efter en men har gått bet hitills.

Ja, Beaglarna är trevliga. Min första var skaplig på att driva hare, men min nuvarande är mer stötande på hare. Han vill gärna och får ofta upp och driver till första avhoppet, men där går han oftast bet. Och då har vi ändå kämpat hårt med mycket harjakt... Rådjur funkar bättre (det kan man lära en gris jaga som grannen brukar säga) och räv allra bäst.

Lycka till med sökandet efter ny hund. Är det ngt speciellt du söker som du ännu inte hittat?

Publicerat

Hej och välkommen! :)