Publicerat November 28, 201213 yr Jag har hittat en SKB 605, med justerbar kolvkam, hos en lokal handlare. Det är dock kaliber 20. Så min fråga är; fördel/nackdel med kaliber 12 kontra kaliber 20? /Thomas
Publicerat November 28, 201213 yr Fördelar kal 12: Billigare ammo. Lättare att få tag på ammo. Lämpligare för stålhagel. Vanlig, du kan låna ammo av kompisar. Fördelar kal 20: Det går fler patroner på både ett kg vikt och en liter packutrymme. Har du bara 70mm patronläge och pengar till att köpa ammo i bulk, samt minne till att komma ihåg att ta med dessa så lär det inte bli några problem med kal 20. Finns övningsammo med stål till kal 20, som funkar ok på bana?
Publicerat November 28, 201213 yr Författare Har du bara 70mm patronläge och pengar till att köpa ammo i bulk, samt minne till att komma ihåg att ta med dessa så lär det inte bli några problem med kal 20. Bulk? Skiljer det mycket i pris mellan kalibrarna? /Thomas
Publicerat November 28, 201213 yr Bulk = stor mängd, 1000st eller mer åt gången. Då blir prisskillnaden mindre med. Fråga själv hos olika handlare.:-)
Publicerat November 28, 201213 yr Författare Bulk = stor mängd, 1000st eller mer åt gången. Då blir prisskillnaden mindre med. Fråga själv hos olika handlare.:-) Ok Många nya ord man ska lära sig! Jag ska nog åka och känna på den iaf, priset är lite högt för mig men å andra sidan har den legat ute på annons ett tag så man kanske kan pruta
Publicerat November 29, 201213 yr Där tror jag du hittat en finfin pang. Och oroa dej inte skotten glömmer du bara en gång,talar av erfarenhet då jag jagat med kal16 i 20år
Publicerat November 29, 201213 yr Författare Där tror jag du hittat en finfin pang. Och oroa dej inte skotten glömmer du bara en gång,talar av erfarenhet då jag jagat med kal16 i 20år Hehe..ja, sånt gör man nog bara en gång Har du någon koll på vad ett skäligt pris för en sådan bössa är? Dom begär 8500kr.. /Thomas
Publicerat November 29, 201213 yr Ingen hundra koll men tror det är någon 1000lapp över halva nypriset.Men va fan om skon passar
Publicerat November 30, 201213 yr Författare Den har varit till salu ett tag nu, så det går säkert att få loss den för runt 7000..men det märker jag idag, ska iväg efter jobbet och kika på den