Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bygga en vapenkasun

Featured Replies

Publicerat

Är de någon som vet vad det kan kosta att bygga upp en vapenkasun i en butik? Med en storlek runt 10-15m2.

Dörren har ja förståt är en dyr post, runt 100000 kan de stämma?

Publicerat

ring olika byggfirmor å fråga efter en offert vad det skulle kosta ..

Publicerat

tror du kan nog räkna med 200,000 till 300,000 minst

men som nille skrev ring runt och få offert från olika firmor och se till att ha en riktig spec på hur det måste vara

Publicerat

Morfar byggde en på 90-talet åt en handlare, han köpte in delarna som behövdes från nedlagda Postkontor, kanske är en utväg för dig också.

Publicerat
  • Författare

Misstänkte att det skulle såna siffror. Ska höra lite med min kusin som har byggfirma så kanske jag får en mer exakt siffra att gå efter.

Publicerat

om jag inte minns fel så sålde en jaktfirma sin kasun här uppe i stockholm för ett par år sen....

kanske kan vara något att söka efter....

Publicerat

Morfar byggde en på 90-talet åt en handlare, han köpte in delarna som behövdes från nedlagda Postkontor, kanske är en utväg för dig också.

Jaktaffären i Kalix har tagit över Nordeas gamla lokaler i Kalix med ett riktigt kassavalv m. m. :thumbsup:

Publicerat

Jaktaffären i Kalix har tagit över Nordeas gamla lokaler i Kalix med ett riktigt kassavalv m. m. :thumbsup:

Jaktia i Växjö har gamla riksbankens lokal med valv, men de fick lägga till jalusi port framför valvet och en grind innanför för att det skulle va ok... Konstigt då dörr f-n är nästan en meter tjock!

Publicerat

Jaktia i Växjö har gamla riksbankens lokal med valv, men de fick lägga till jalusi port framför valvet och en grins innan för för att det skulle va ok... Konstigt då dörr f-n är nästan en meter tjock!

Ok! Nog borde det räcka tycker man med en dörr som är nästan metern tjock.

Jaktcenter i kalix behövde inte göra några tillägg och dörren är långt ifrån metern tjock.

Jag ska se om jag kan ta ett foto när jag åker förbi nästa gång.

Publicerat

Det verkar väl vara en bra idé att lägga upp foton på Internet över vilken säkerhetsnivå och detaljlösningar vapenaffärer har... ;) Eller så inte. Vore jag ägare av affären skulle jag polisanmäla ett dylikt tilltag.

Publicerat

Det verkar väl vara en bra idé att lägga upp foton på Internet över vilken säkerhetsnivå och detaljlösningar vapenaffärer har... ;) Eller så inte. Vore jag ägare av affären skulle jag polisanmäla ett dylikt tilltag.

Jaja, det har du rätt i, men jag kan ju radera/redigera låsanordningen så att den inte syns. :thumbsup:

Publicerat

Vad har dörrtjockleken med saken att göra?

Det handlar om klassning på låset och om man ska över 50 vapen - larm. Så länge du uppfyller EN1143 Grade III så kvittar det om det är en värdeskåp 1 x 1 x 1 m eller en kasun på 10 x 10 x 10 m.

Så skit i hur dörren ser ut elle rhur tjock den är - kolla vad lagen föreskriver och vad som står på dörrens insida.....

/T

Publicerat

Vad har dörrtjockleken med saken att göra?

Det handlar om klassning på låset och om man ska över 50 vapen - larm. Så länge du uppfyller EN1143 Grade III så kvittar det om det är en värdeskåp 1 x 1 x 1 m eller en kasun på 10 x 10 x 10 m.

Så skit i hur dörren ser ut elle rhur tjock den är - kolla vad lagen föreskriver och vad som står på dörrens insida.....

/T

Ok! Då är detta en moderna dörr med högre säkerhetskrav än vad riksbankens gamla lokaler i Växjö som nämns tidigare i tråden.

Publicerat

Ok! Då är detta en moderna dörr med högre säkerhetskrav än vad riksbankens gamla lokaler i Växjö som nämns tidigare i tråden.

Inte nödvändigtvis högre.... Men inte klassad enligt dagens klassning. Vad som är vad mellan gårdagens och dagens klassning är en vetenskap i sig.

Gör det inte svårare än vad det är - köp ett värdeskåp.

/T

Publicerat

Inte nödvändigtvis högre.... Men inte klassad enligt dagens klassning. Vad som är vad mellan gårdagens och dagens klassning är en vetenskap i sig.

Gör det inte svårare än vad det är - köp ett värdeskåp.

/T

Nej, det behöver det inte vara!

Ja, det finns så många olika klassningar så det är en vetenskap i sig.

Jag har ju ett värdeskåp/brandbox i mitt vapenskåp och det räcker för mina o fam. värdehandlingar. :thumbsup:

• 7 years later...
Publicerat

Hej! Niklas Carlsund heter jag och förbereder en filminspelning för FLX, Felix Herngrens filmbolag. Vi gör en tv-serie som heter Skandiamannen, som handlar om Palme och hans mördare. Nu söker vi en vapenkasun för er filmscen som ska spelas in i höst eller vår. Det ska föreställa en privatpersons hemliga bunker med tjock dörr, som mördaren köper vapnet av. Självklart kommer denna scen inte avslöja var den spelas in, inga exteriör-bilder ska tas heller. Vi behöver endast själva vapenrummet för denna scen. Den ska spelas in i Stockholm, en dag cirka, med lite förberedelser innan.  Maila gärna: info@locationfinder.se

Publicerat

Finns inga gamla rekvisita från Jönsson ligan filmerna kvar som ni kan låna?

Franz Jaeger- Berlin ?

Publicerat

Kolla med WB...

Publicerat

Billigare att köpa en gammal bank på någon liten norrlandsort och flytta,  än att bygga ny kasun där man bor.