Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nybörjarkurs i handladdning tors 6/12 Stockholm 5 platser kvar

Featured Replies

Publicerat

Hej broderforum.

Tänkte att folk härifrån skulle få chansen också, att lära sig lite om handladdningens ädla konst. Ett gäng robsoftare kommer på kurs nästa Torsdag och det finns lite platser kvar, så jag tänkte att ni måste också få möjlighet!

Kopierar tråden i sin helhet.

Ni kan ju svara här eller på robban

http://forum.robsoft...hp?f=7&t=151592

Nybörjarkurs i handladdning

Walter-Borg tråden viewtopic.php?f=7&t vart ju ganska populär, förutom att den slutade att handla om det TS tänkte sig, så jag tänkte att jag gör en ny tråd istället som rör ämnet.

Tanken är alltså att vi ska köra en nybörjarkurs i handladdning där vi går igenom allt från början. Vi tar upp alla moment, alla verktyg som behövs, hur dom fungerar, vad man ska tänka på osv. Det är alltså inte en kurs för dig som redan handladdar och vill diskutera laddstegar i 6XC eller vilket laddverktyg som egentligen är bäst.

Vi kör handladdning från början.

När: Torsdagen den 6:e December 2012. Vi kör från 18:30 och fram tills vi tröttnar. Om nån vill komma till 17:30 och hjälpa mig plocka upp, ställa iordning bord och koka kaffe vore det guld.

Var: Sollentuna St Erik´s Scoutlokal, Strandvägen 80 i Solletuna. 4-5min från E4. Infarten till strandvägen ligger precis efter Edsbacka krog till vänster (om man kommer norrifrån)

Hur: Som scout får jag låna Sollentuna scouternas konferalslokal för en tämligen ringa summa på 500kr/dag, så jag tänkte att vi delar broderligt på den kostnaden. 5 deltagare = 100kr var. 10 deltagare = 50kr var. Då ingår alla former av förnödenheter, bord, stolar, kaffebryggare, projektor, toalett, diskmaskin etc.

Att tänka på: Man behöver inte ta med någonting alls, jag har allt materiell som behövs. Vi ska ju ladda skott som jag oavsett vad hade tänkt ladda för eller senare så allt vi gör av med kommer ju såklart att användas. Vi kommer ladda 308w och 9.3x62 troligtvis. Fikabröd är ju såklart trevligt om någon tar med sig.

Jag tänkte att vi kör minst 5 personer och max 10, för enkelhetens skull.

Bokade:

1. Alexb

2. Steinbok

3. Nemesis1971

4. jagarwuk

5. gussil

6.

7.

8.

9.

10.

// Fredrik