Publicerat November 30, 201213 yr Är det någon som vet vad det är för gänga på pipa. det sitter nu en flammdämpare på tänkte om man kan hitta en dämp som passar
Publicerat November 30, 201213 yr Hej, Du syftar väl på gängan fram på pipan? Då kan ingen svara på detta utom den som vet hur man använder skjutmått och gängtolk. Ta ditt vapen till närmste smed och be om hjälp där.
Publicerat November 30, 201213 yr Borde gå att komma ganska nära utan gängtolk! Mät med skjutmått och sök på wikipedia på M gängor så får du fram data, verkar det inte passa alls så är det antingen tumgängat eller så konstigt gängat att det ändå säkert behöver gängas om för att passa dämpare.
Publicerat November 30, 201213 yr Författare Tackar för svaren inte min pang utan en god vän som frågade så självklart skickade jag ut frågan hit
Publicerat November 30, 201213 yr Tackar för svaren inte min pang utan en god vän som frågade så självklart skickade jag ut frågan hit Du borde oxå flytta till skåne så hade du svaret direkt.
Publicerat November 30, 201213 yr Funkar som sagt även utan gändtolk mät mellan topparna på tex fem gängor och dela med fem så har du stigningen sedan givetvis yttermått. Är det en bastard gänga får man gänga om eller fixa en bussning finns i dem mesta udda varianter kanske inte topnotch lösning men bössan är ju en 96a
Publicerat November 30, 201213 yr Författare Ingenting är omöjligt ska bara renovera klart huset först sen ska jag tänka på saken