Publicerat December 1, 201213 yr Våldsamt rolig jakt dag, en helbom fick polaren till men va gör väl det när gris är på benen från 8.30 till 15.00 Blackie har jagat som den galning hon är. Efter att tiken gått på nattlöpan i 1,5 km så fick hon igång en 120-130 kg galt i första drevet, buktade lite otippat snävt i två varv innan den gick på långresa. va i pass två ggr men ingen kom åt att skjuta. När jag så skulle ta hunden efter ett par timmar och långt bort i nästa by.. så fick jacob och jag den rakt i knät.. ställde sig på 8m och blängde på oss, såg ut att fundera på om de där två filurerna som stod i vägen gick att flytta på för här skulle han fram. Blackie bakom grisen. Storgalten stod still i en 10 sek. jag har haft kamera på skallen hela dan men nu när jag har världens action framför mig har jag precis lagt den i bilen.... Hade man haft jakten där så vore den galten död flera ggr om.... riktigt fint djur i bästa vinterpälsen och betarna glimmade Fick igång två drev till på gris som buktade riktigt bra men nog fasen står man några meter fel hela tiden... när så klockan blev tre så la tiken av att jaga, la sig som vanligt mitt på grislöpan och väntade på att husse skulle komma och hämta henne och det gör jag så gärna. Två generalpass utkristaliserades i dag. Gris passerat i det ena passet 5gg under dagen. Det andra vid tre tillfällen.. men inte fan stod någon där då... Ska jag jaga där igen så får nog någon posta vid "diket" hela dagen. Trångt pass iofs men det räcker ju med ett par meters lucka när grisstigen går förbi 4m bort. Filmat lite allt möjligt med kameran på huvudet, kollade filmerna nu... mest skit men jag har tydligen filmat upp och ner hela dagen... märkligt att jag aldrig kan lära mig sånt här... Förresten.. jag älskar spårsnö då är det plottväder
Publicerat December 1, 201213 yr Kunde inte Jakob brottat ned galten? Han brukar ju gå i närkamp med dem. Verkar varit en kanondag.
Publicerat December 1, 201213 yr Författare Kunde inte Jakob brottat ned galten? Han brukar ju gå i närkamp med dem. Verkar varit en kanondag. Superdag helt klart, Fast både jacob och jag kände oss nog lite kymiga där vi stod i vägen för galten. Man riktigt såg hur han bedömnde läget, typ.. hm.. ok de är två och en bil.. flyttar jag lätt på... eller nä jag chappar väl dårå Sen sprang han rakt på Blackie som vände på en femmöring och vrålade som fan med grisen i hasorna i en 20m
Publicerat December 1, 201213 yr Förresten.. jag älskar spårsnö då är det plottväder Vem älskar inte spårsnö. Igår på kvällen hade vi 5 cm. Perfekt till taxarna. När jag gick upp i morse var det 30 cm och nu har det kommit 10 till. Så var det med den hundjakten.
Publicerat December 2, 201213 yr Författare För mycket snö är givetvis ett gissel. Lagom är melodin. Ingen jakt idag... Sitter o surar på grand samarkand i växjö.... Frun tyckte det räcker med 5 dars jakt i veckan...
Publicerat December 2, 201213 yr För mycket snö är givetvis ett gissel. Lagom är melodin. Ingen jakt idag... Sitter o surar på grand samarkand i växjö.... Frun tyckte det räcker med 5 dars jakt i veckan... Elak fru du har!