Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Renovering/översikt.

Featured Replies

Publicerat

Hejsan!

Har börjat att tänka i banorna att skicka in mina två Zeiss kikarsikten för översyn, ny fyllning, ja helt enkelt en koll.

Men Zeiss kikarsiktet på min 6,5:a har börjat med massa dumheter jag inte gillar!

Följande är problemet.

1. När man kollar in i kikarsiktet så sitter riktmedlet inte i centrum, detta kan ju säkert bero på att det inte har centrerat riktmedel?

2. när man rör på okularet (heter grejjen längst mot ögat va? är lite osäker nu på kvällningen) Så glappar det. Och kollar du in i det samtidigt som du rör på okularet, när det glappar så rör sig hela riktmedlet. Detta känns absolut inte bra!

Så till mina frågor!

Vad kostar en översyn och påfyllning av mitt Zeiss 2,5-10x52 (kan ej modellbetäckningen  )

fråga 2: Hur mycket går reperationen av mitt Zeiss Jena 1,5-6x39 på i runda slängar med översyn och så?

Skickars dom till Zeiss i tyskland när detta skall göras eller görs det i Sverige?

MVH/Jocke

• 1 month later...
Publicerat

Jag söker också en kikar doktor, förut fanns det en kille som hette Uro Järvinen på stockholms kamera verkstad som var jäkligt duktig vet ej om han är aktiv längre?

Mvh

• 6 years later...
Publicerat

Hej!

Lite sen svar! Blev nyligen tippsad om Din fråga.Vi sålde SKV SERVICE AB 2005 (med 120 anstälda.)Byggde verkstads lokal i Lillhärdal. Håll på att uttbilda en ungre man för yrket men han hoppade av och började bygga timmerhus i stället.

( Hade tanke ge tillbaks över fyrtio års myggbet till Lillhärdal!)

Man är inte klokare så man tog verkstaden till Harbo. Solvägen 8  Fortsätter hjälpa jägare tills en yngre förmåga tar över.

Har en som är intreserad,så vi får se om man kan ängna tiden på jakten mera på sina gamla dagar?( sova på passet?)

MVH    uro.Järvinen        (uro.jarvinen@telia.com)

Publicerat

6,5år senare hoppas jag att MKJ löst sitt kikarproblem...<br /><br />/<br />H.<br /><br /><br />

Publicerat

Hej Herbert!

Det önskar ja med! Men nya problem kan sticka upp?Var mest menad att gubben är inte död ännu! Slut på tävlings skytte men hjälper ännu jägare med problem!

MVH  uro

6,5år senare hoppas jag att MKJ löst sitt kikarproblem...<br /><br />/<br />H.<br /><br /><br />

Publicerat

Bästa återtagande av tråd på länge. :biggrin:

• 2 weeks later...
Publicerat

Kikar Doktorn Uro Järvinen kan du hitta på www.kikaresikte.se .Detta är hans hemsidan och finns hans kontakt uppgifter där.mvh

Jag söker också en kikar doktor, förut fanns det en kille som hette Uro Järvinen på stockholms kamera verkstad som var jäkligt duktig vet ej om han är aktiv längre?

Mvh