Publicerat December 2, 201213 yr http://www.sinclairintl.com/reloading-equipment/reloading-presses/single-stage-turret-presses/rcbs-turret-press-prod41109.aspx Är denna lika enkel att använda som standard pressen? Lat som man är är det krångligt att byta verktyg..... Vore bra att ha bägge verktygen i och även kulutdragaren monterad så man slipper krångla, just nu laddar jag 308 och 9,3 så då kan väl allt sitta på plats?
Publicerat December 3, 201213 yr Har en turret av märket Lyman. Det sitter kalibrerings- och kulisättarverktyg till 3 kalibrar i turreten för jämnan, det är bara att klicka fram rätt verktyg och hantera "som ett vanligt" Det blir ju ändå ett moment - man måste byta hylshållare mellan kalibrarna........ Raggarö
Publicerat December 3, 201213 yr Författare Har en turret av märket Lyman. Det sitter kalibrerings- och kulisättarverktyg till 3 kalibrar i turreten för jämnan, det är bara att klicka fram rätt verktyg och hantera "som ett vanligt" Det blir ju ändå ett moment - man måste byta hylshållare mellan kalibrarna........ Raggarö Ok,tack. Jag har nått verktyg som inte går att låsa inställningen på, men om det sitter i pressen för jämnan så ändras den ju inte. Är pressen lika stabil som en vanlig? finns det nån anledning att köpa en extra skiva, den med 6 hål i redan från början?
Publicerat December 3, 201213 yr Nu har jag redan 3x2 = 6 hål upptagna, man skulle ju kunna använt ett hål till krutpåfyllning och ett hål till tändhattsisättning och använt en skiva med 8 hål. Nu gick jag från Lee Anniversary kit till denna heffaklump så jag upplever den som ytterst stabil. Raggarö
Publicerat December 4, 201213 yr Författare OK, nu menade jag om jag skulle haft två skivor, så man kunde ha totalt 6 kalibrar monterade. Nu är den beställd, jag struntade i extra skiva. Men det blev en prochrono med! I väntan på att garantin ska komma tillbaks på min ced m2 kronograf.