Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu kan man bli medlem i SJF utan S J...

Featured Replies

Publicerat

Nu kryper de äntigen till korset! :thumbsup:

"Vi vill att medlemmarna ska ha tidningen för att hänga med i vad som sker i förbundet och i jaktfrågorna"

Vilket kvalificerat skitsnack! De ville höja annonsintäkterna. Nuförtiden krävs knappast en papperstidning för att man skall hålla sig uppdaterad.

Förutsätter sanningshalten i J&J-artikeln.

Publicerat

Inte helt säker på att Svensk Jakt hade så mycket med det ursprungliga beslutet att göra.. Det fattades av någon annan tror jag.

Isjonsson.. NU ligger informationen på Svenska Jägareförbundets startsida.. via feeden härifrån :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Publicerat
  • Författare

Inte helt säker på att Svensk Jakt hade så mycket med det ursprungliga beslutet att göra.. Det fattades av någon annan tror jag.

Isjonsson.. NU ligger informationen på Svenska Jägareförbundets startsida.. via feeden härifrån :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Ok!

Publicerat

Hur tolkar man detta.Hur gör man om man inte vill ha tidningen då.

Det nya medlemskapet, som kommer att kosta 300 kronor per år, riktar sig främst till familjemedlemmar som vill ha jägarförsäkring och redan har tidningen i hushållet

Publicerat

Japp. Hos mig går den rakt ner i pappersåtervinningen.

Publicerat

Många har nog ansvarsförsäkring vid jakt i sin hemförsäkring utan att veta det. Jag blev förbannad av Jägareförbundets tvångsutskick av Svensk Jakt, så kollade upp försäkringen och gick ur.

Har svårt att motivera mig att bli medlem igen. Jägarkåren behöver helt klart en samlande kraft för att driva våra frågor. Dock är jag inte övertygad om att Jägarförbundet i nuvarande form är den som driver rätt frågor på rätt sätt. Jag har studerat på Öster-Malma och fick då känslan av att personalen på kansliet står ganska långt ifrån och ser ner på"allmogejägaren".

SJF får gärna överbevisa mig!

(Jägarnas Riksförbund tycker jag kan liknas vid ett enkelpårigt missnöjesparti och är definitivt inte ett alternativ)

Publicerat
  • Författare

Jaktjournalen är väl den bästa jakttidningen i Sverige av dom svenska tycker jag. :thumbsup:

Publicerat

Hur tolkar man detta.Hur gör man om man inte vill ha tidningen då.

Det nya medlemskapet, som kommer att kosta 300 kronor per år, riktar sig främst till familjemedlemmar som vill ha jägarförsäkring och redan har tidningen i hushållet

Man bör tolka det som att man anmäler att man vill bli medlem utan tidning om det är vad man vill. Punkt.

Publicerat

Många har nog ansvarsförsäkring vid jakt i sin hemförsäkring utan att veta det. Jag blev förbannad av Jägareförbundets tvångsutskick av Svensk Jakt, så kollade upp försäkringen och gick ur.

Har svårt att motivera mig att bli medlem igen. Jägarkåren behöver helt klart en samlande kraft för att driva våra frågor. Dock är jag inte övertygad om att Jägarförbundet i nuvarande form är den som driver rätt frågor på rätt sätt. Jag har studerat på Öster-Malma och fick då känslan av att personalen på kansliet står ganska långt ifrån och ser ner på"allmogejägaren".

SJF får gärna överbevisa mig!

(Jägarnas Riksförbund tycker jag kan liknas vid ett enkelpårigt missnöjesparti och är definitivt inte ett alternativ)

Nu blev jag riktigt nyfiken... vad läste du och hur menar du? Det kan förstås vara svårt att inse hur man själv och verksamheten uppfattas utifrån när man är en del av den, men så uppfattar jag absolut inte att det är. Inte på något vis. Eftersom jag själv ser mig till 100% som allmogejägare (vad nu det egentligen är) så tror jag att jag själv hade reagerat om det fanns sådana tendenser...

Publicerat

Läste viltförvaltning. (Vad läser man annars på ÖM).

Diverse uttalande av föreläsare och vid fikabordet på loftet fick mig att dra slutsatsen.

Svårt att ge några konkreta exempel såhär flera år i efterhand, men för att ge ett praktiskt exempel jagade vi på en mark där utfodring av vildsvin var bannlyst av markägaren. Ändå uppmanades vi att hälla ut foder. Bönder stod inte högt i kurs.

Publicerat

Dumt att lyfta fram en enskilld händelse som jag gjorde ovan som naturligtvis kan orsakas av enskillda idividers dåliga omdömme.

Men min slutsats kvarstår. Den allmänna andemeningen uppfattade jag som främmande och i stort långt från mina värderingar. Dock med några alldeles lysande undantag och min tid där var mycket lärorik.