Publicerat December 5, 201213 yr Är det nån som kollat i en meopta meopro 6-18x50 ? Har lite funderingar på om det är nåt att ha. Användningen av det skulle bara vara dagtid hos mej så det kanske skulle vara ett funkis sikte för exempelvis toppjakten. Mvh Jocke
Publicerat December 5, 201213 yr Jag har inte kollat i just denna, men för ren dagjakt så tycker jag att vortex är suveräna, men den kostar 2-2500kr till! Jag har denna http://natur.astrosweden.se/vortex-viper-pst-6-24x50-belyst-ebr-1-mrad/19081-0 den finns även i 4-16 för ca 6000kr. fördel med 30 tub och belyst rm. men visst måste meopta funka......
Publicerat December 5, 201213 yr Författare Hej Har en vortex viper varmint pa 6,5-20x50 med wideplex riktmedel, och jag tycker att den är bra och funkis. Men har kollat runt lite på andra gluggar också, tyckte att meoptan så ganska vettig ut. Jag får fundera lite få se hur det blir. Mvh Jocke
Publicerat December 5, 201213 yr Jag har en Meopro 3-9X42. Den är jag nöjd med. Ser man till prislappen så måste jag nog säga mycket nöjd... Den besegrade enkelt diverse Leupold och Bushnell Elite som jag har liggandes sedan tidigare. Meopta är bra sikten överlag, så jag tycker att den är ett bra köp om man vill ha en 1-tums glugg.