Publicerat December 6, 201213 yr Jag har idag laddrummet i ladugården men vill flytta in i huset där vapenskåpet står. Hur lång bänk behövs om man vill ha laddplats och plats att lägga upp vapen för rengöring/slipa koll mm. Tänkte även ha en garderob med hyllor för kulor, kikarsiktet, rengörinssutrustning mm. En garderob eller typ hatthylla för jaktkläder. Allt detta bör få plats utmed ena väggen så det blir plats med groventre bakom ryggen på mig. En liten bordsslip o pelarborr vore inte dumt. Ja vad behöver man? Förslag? Max mått är ca 450cm men då får frugan vara snäll....
Publicerat December 6, 201213 yr Jag klarar mig med 180 cm och två rejäla vägghyllor ovanför bänken för det viktigaste och resten,det som bara ska fram ibland (Typ en gång av fem då jag laddar), i en garderob..Ingen pelarborr etc dock. Rengör dock vapnet på köksbordet, men det skulle gå att göra på laddbänken, dock lite meckigare. Dock gäller att man håller bra ordning. Jag tycker jag har all plats jag behöver.
Publicerat December 6, 201213 yr Författare Jag klarar mig med 180 cm och två rejäla vägghyllor ovanför bänken för det viktigaste och resten,det som bara ska fram ibland (Typ en gång av fem då jag laddar), i en garderob..Ingen pelarborr etc dock. Rengör dock vapnet på köksbordet, men det skulle gå att göra på laddbänken, dock lite meckigare. Dock gäller att man håller bra ordning. Jag tycker jag har all plats jag behöver. Jag kollade just på lite bilder på laddrum. Och det vore nog kanon att ha en vägg bakom ryggen med en grund bokhylla för kulor, hyllor mm. Ja o sen hyllor ovanför bänken. Jag har massa laddgrejer som handtvätt med vatten o rostfriapinnar även automatisk krutdoserare. Funderar om en bänkskiva m vinkel typ 2mx 1, 5m kunde räcka? Måste nog hem o mäta o laga nått gott till frugan. Golvvärme o stereo är väl ett måste.....
Publicerat December 6, 201213 yr Här har du en länk på grannforumet som kanske ger dig lite idéer. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=7&t=82921&p=1522804&hilit=Hur+ser+v%C3%A5ra+laddrum+ut#p1522804
Publicerat December 6, 201213 yr Har ett litet hörn i ett litet rum där frun även har symaskin mm. Har en liten bänkyta att hålla till på. Diskbänk finns bakom ryggen, bra om man vill söla och greja med att glödga hylshalsar mm.(Hylsan i vattenbad upp till bröstet och sedan på med gasolbrännare...) Försöker ha det mesta av tillbehören i lådor så slipper jag damsamlare. Dock står pressen mm frame. Vapenvård utförs på köksbordet på utlagda dagstidningar....
Publicerat December 8, 201213 yr Författare Har ett litet hörn i ett litet rum där frun även har symaskin mm. Har en liten bänkyta att hålla till på. Diskbänk finns bakom ryggen, bra om man vill söla och greja med att glödga hylshalsar mm.(Hylsan i vattenbad upp till bröstet och sedan på med gasolbrännare...) Försöker ha det mesta av tillbehören i lådor så slipper jag damsamlare. Dock står pressen mm frame. Vapenvård utförs på köksbordet på utlagda dagstidningar.... Vattenho går nog att fixa. Behövs ju i en groventre med.....