Publicerat December 6, 201213 yr Kanske kunde vara något. http://www.blocket.se/stockholm/Jakthund_Vildsvinshund_ISTARSKI_GONIC_44205364.htm?ca=21&w=3
Publicerat December 6, 201213 yr Tror Hubler dissar prislappen ?! Men om hunden är som lovad så...jämför med andra injagade hundsorter så inget konstigt med de...om jag skulle pynta, nej, men vet folk som köpt dyrare hund än så.
Publicerat December 6, 201213 yr Tror Hubler dissar prislappen ?! Men om hunden är som lovad så...jämför med andra injagade hundsorter så inget konstigt med de...om jag skulle pynta, nej, men vet folk som köpt dyrare hund än så. Rätt hund med bra meriter har en prislapp där efter. En bekant i Kiruna sålde en fullt injagad och meriterad fågelhund (Eng. setter) Ner till 08:a-omr. för mer > 50´kr. Det var visst någon dirre som ville köpa den så han brydde sig nog inte så mycket om prislappen.
Publicerat December 6, 201213 yr Finns Jämthundar som säljs för +100k så det är inget märkligt är hunden riktigt bra är det väl inte så mycket slantar?
Publicerat December 6, 201213 yr Problemet är väl att det kan va svårt att få se bevis på meritering. En högt jaktprovsmeriterad hund går på mycket kosing. Men finns inga bevis ang det så.. tja.. jaktgaranti säger egenltligen inte ett skit... Men får man tex några veckors prövotid då kan det va intressantare. Dock tar det ju bort halva nöjet med hund att köpa en färdig jycke.
Publicerat December 6, 201213 yr Finns Jämthundar som säljs för +100k så det är inget märkligt är hunden riktigt bra är det väl inte så mycket slantar? Åhh fy fan.... Själv skulle jag ha svårt att betala mer än 2-3000 för en begagnad hund.... Tjusningen ligger ju i att forma hunden. Att få en "färdig" hund som man själv måste anpassa sig till ser jag som ett problem. Men det finns tydligen dom som är villiga att betala en massa. Och dom som är villiga att sälja till vem som helst bara dom betalar nog bra. Kan bara säga att min tik skulle kosta bra många gånger mer än 100k...... Eller jag tror inte någon skulle kunna erbjuda sånna summor att jag ens skulle överväga att sälja.
Publicerat December 18, 201213 yr Låter billigt om man tänker på vad man investerat i sin hund. Men jag hade nog velat ha den lite på prov först och fått en trovärdig anledning till varför den säljs.