Publicerat December 6, 201213 yr Hej Spontant tycker jag att man krånglat till det ytterligare, Blir ju inte helt enkelt om man som kontaktman vill göra ett eftersök själv! Sen är det ju bra att ersättningsnivåerna höjs för kontaktmännen och att dessa kan bistå med hjälp vid ett eftersök och får betalt för detta.
Publicerat December 7, 201213 yr Fick mejl från länsansvarige ikväll ska visst bli någon info träff framöver om de nya reglerna bla. Men om jag fattat det rätt så är det en rejäl höjning till kontaktmannen 300 för att lyfta luren + 250 för ett platsbesök. Skitbra att de höjt ersättningen men va fan 400/700 spänn för eftersöket är lite snålt det är ju där jobbet görs.
Publicerat December 7, 201213 yr Såg det jag oxå.. lite knasigt fördelat.. 400:- för att gå ett rådjurseftersök. 550:- för att ta samtalet, åka ut och kolla i diket och fylla i rapporten. Borde va lite annorlunda fördelat.
Publicerat December 7, 201213 yr Jag instämmer det är väl dom som är ute i skogen mitt i natta o gör eftersök som ska få höjd ersättning,, att man får höjd ersättnig för att lyfta- Telefon luren o svara känns ju inte riktigt rätt!! Ännu en miss av NVR o blir inte förvånad faktiskt!
Publicerat December 7, 201213 yr Ser det som helt ok att kontaktman får ersättningen höjd. Speciellt om man åker ut på platsbesök. som det va innan att få 150:- va rent löjligt. Men jag har lite svårt för skillnaden... gentemot ett rådjursefterök. Har ju inte fått läsa FAPn än men det blir alltså svårare att som kontaktman själv göra eftersöket, ska godkännas av polis om jag fattat rätt. Då ligger det nära till hands för mig att hoppa av kontaktmannasysslan och enbart ägna mig åt eftersöken.
Publicerat December 8, 201213 yr Författare Ser det som helt ok att kontaktman får ersättningen höjd. Speciellt om man åker ut på platsbesök. som det va innan att få 150:- va rent löjligt. Men jag har lite svårt för skillnaden... gentemot ett rådjursefterök. Har ju inte fått läsa FAPn än men det blir alltså svårare att som kontaktman själv göra eftersöket, ska godkännas av polis om jag fattat rätt. Då ligger det nära till hands för mig att hoppa av kontaktmannasysslan och enbart ägna mig åt eftersöken. Som det sas på mötet jag var på så måste du dels ha tillstånd innan du utför eftersöket plus att du även måste återrapporterar till Polisen. Har nog samma tankar som du angående kontaktmannajobbet men det ska få en chans, blir det för mycket byråkrati får man hoppa av.
Publicerat December 8, 201213 yr Jag har inte en susning om något men... Rom byggdes inte på en dag. Om kontaktmannen nu fått höjd ersättning, blir det då inte lättare att i framtiden ta avstamp i den ersättningen och söka höjning av ersättningen för det faktiskta eftersöket?
Publicerat December 8, 201213 yr Som det sas på mötet jag var på så måste du dels ha tillstånd innan du utför eftersöket plus att du även måste återrapporterar till Polisen. Har nog samma tankar som du angående kontaktmannajobbet men det ska få en chans, blir det för mycket byråkrati får man hoppa av. Jo vi får väl se hur det avlöper, känns bara så j-vla dumt om det rings in en grisolycka och jag ska ringa in någon annan när jag tror mig ha rätt hund själv.
Publicerat December 8, 201213 yr Skaffa en kontantkortslur, oreggad, med ett nummer som du vidarekopplar till din hemtelefon Ok inte helt seriös här men why not? Du har helt klart rätt i ditt tänk! Dessutom, jag har jävligt svårt att tänka mej att polisen bryr sig ett skit om detta. De vill ha ett nummer där de kan sälja detta fort och utan bök. Detta måste komma från någon annan aktör. Ok inte helt redig här, rom o cola.. men kan detta trots allt vara vettigt? Är det ett sätt för vemdetnuär att bli av med dessa förbannade slapptaskar som kör ut själva, lyser i diket, rapporterar och far hem? Jävla rom o cola Jag menar att dessa gynnare finns utan tvekan, kommit i kontakt med det tjänstevägen så att säga. Mvh!