Publicerat December 6, 201213 yr jag har sökt och fått en "inköpslicens" nu för en grytrevolver och blev lite frågandes om hur fan gör jag nu är det bara att knalla in till handlaren och säga att en sån här ska jag ha och sen betala och knalla ur affären med vapnet under armen eller ska det skickas in först till polisen igen ?? sen hur funkar det med "postorder" ska jag prata med dom först och skicka upp pappret och dom fyller i det som ska ifyllas och sen skickar dom vapnet till mej och pappret till polisen ?
Publicerat December 6, 201213 yr När jag har köpt med inköpstillstånd så har det gått till så här. Knallade in till handlaren, han fyllde i uppgifter som saknades. Jag fick en kopia på licensen med de kompletterade uppgifterna och vapnet med mig hem. Handlaren skickade in kompletteringen och efter en vecka fick jag den riktiga licensen. Detta gällde inte enhandsvapen
Publicerat December 7, 201213 yr Författare fint det ska börja snoka runt i trakten om nån har en sån hemma och testa