Publicerat December 6, 201213 yr Ska köpa nytt sikte till grisbössan som jag tidigare haft öppet sikte på . Vilket rekommenderas ?
Publicerat December 6, 201213 yr Leupolden är riktigt bra! Riktig en gångers på lägsta, fast ögonavstånd, och icke medförstorande riktmedel(något av det viktigaste för mig) vilket gör att man faktiskt kan skjuta rådjur på ganska hyffsat håll med 6ggr... Bra belysning också som stänger av sig själv efter att inte rört sig på 5min och sätter på sig igen vid minsta rörelse. Aimpointen må vara hur bra som helst, men allt som oftast behöver man förstoring för att kunna räkna taggar på älg eller kron eller för att könsbestäma vilt. Skulle hellre satsa på riktigt bra öppna riktmedel än en aimpoint...
Publicerat December 6, 201213 yr Författare Känns som att de är svårt och skjuta snabba skott på gris med leupold eftersom du måste hitta grisen i siktet ?
Publicerat December 6, 201213 yr Har man en bössa som passar hyffsat så tror jag inte du märker någon skillnad... Men visst, ska man enbart jaga gris inne i grantätningar så behöver man ju aldrig förstoring!
Publicerat December 6, 201213 yr Författare De är ett svårt val , kan ju va gött och använda bössan när man jagar älg också !
Publicerat December 7, 201213 yr Har en leupold 1,5-5 och inga problem att hitta grisen i siktet i högfart på korta håll!
Publicerat December 7, 201213 yr Har en aimpoint 9000. Skulle aldrig tveka att ta leopolden då jag många gånger inte kunnat räkna taggar osv. Ska du bara skjuta gris på stånd anser jag öppna riktmedel vara överlägsna.
Publicerat December 7, 201213 yr Jag köpte ett leupold 1-6 i år till kombin. Har fällt några djur med den och måste säga att jag är supernöjd med siktet. Mycket för pengarna. Hade tidigare ett meopta meostar 1-4 som jag flyttat till älgbyssan men gillar nog leupolden mer. Starkt köp från mig. Jag har circle dot rm.
Publicerat December 7, 201213 yr Författare Får nog bli en av varje :] tror nog frugan blir galen , men man måste ha riktiga grejor i skogen !