Publicerat December 6, 201213 yr Lodjursspår i området vi högg stickvägar i idag.. om nnågon br i området kan ni ju hålla ögonen öppna. var bloddroppar brevid spåren, men lär nog varit från fällt vilt.. Kommer en bild till imorgon, med dosa som jämförelse..
Publicerat December 6, 201213 yr ryssby har gott om lodjur, iaf för att vara här nere. finns dokumenterade föryngringar där. man ser alltid rådjur mitt på fälten om dagarna dom stackarna är väl livrädda
Publicerat December 7, 201213 yr Jag var nere utanför Ryssby och jagade räv för nån månad sedan. Veckan innan hade det varit grisjakt, hundarna hade träat hona med 2 ungar så nog finns dem där. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 7, 201213 yr Jag var nere utanför Ryssby och jagade räv för nån månad sedan. Veckan innan hade det varit grisjakt, hundarna hade träat hona med 2 ungar så nog finns dem där. Sent from my iPhone using Tapatalk Har du också varit i de trakterna och jagat. Jagade på grannmarken för ett tag sen och ska dit den 16e. Är väl så att i de trakterna har det funnits lo ett tag. Tror något av de märkta håller till i trakten också.
Publicerat December 7, 201213 yr Svårt att se men jag håller nog med Grund. I vilket fall betvivlar jag inte för en sekund att det finns lo i trakten. Vi har inte dåligt med dem här nere vad än lst säger.
Publicerat December 7, 201213 yr Författare Gustaf, kollat med rune? Kvalitetssäkraren? Nej. Visade bilder för ove med måttband o grejer. Ingen tvekan sa han.
Publicerat December 7, 201213 yr Författare Tycker det ser ut som hunddjur Bilden gör väl inte direkt spåren rättvisa. De var för runda för att vara hund. Sen är där inga jakthundar i området.
Publicerat December 7, 201213 yr Jamen det är ju alltid bra om han får kolla på dem! Så han vet att de finns där och vad för djur!
Publicerat December 8, 201213 yr Fick en bild från en åtelkamera utanför Grimslöv på ett lo. Taget för ca 1 månad sedan.
Publicerat December 8, 201213 yr Var ligger nyteboda.Känner till filkesboda men inte nyteboda Spåren är funna ganska exakt en mil nordväst om filkesboda. Har haft färska spår flera morgnar sedan snön kom.
Publicerat December 8, 201213 yr Hmm, nyteboda ligger knappast nära Ryssby. Snarare strax söder om Lönsboda på väg mot Olofström
Publicerat December 8, 201213 yr Galne: det är helt rätt uppfattat. Det jag önskar påvisa är att vi har rätt gott om lodjur här nere och inte bara vid växjö. First_clas: gärna, blir bara så jävla dålig stämning när man bryter alla jaktlagar vi har.
Publicerat December 8, 201213 yr Galne: det är helt rätt uppfattat. Det jag önskar påvisa är att vi har rätt gott om lodjur här nere och inte bara vid växjö. First_clas: gärna, blir bara så jävla dålig stämning när man bryter alla jaktlagar vi har. Finns borta i den här hörnan med, vet även att det sprang om kring kissar i min hemby utanför Växjö. Emanuel kanske sett den eller spår??
Publicerat December 8, 201213 yr Och något som jag tyckerär viktigt är att vi får jakt på lodjur, (laglig sådan) så därför ber jag alla att få tag på kvalitets säkraren och be honom säkrar spåret, när vi har fem säkrade föryngringsr i kronoberg så får vi jakt har jag hört!
Publicerat December 23, 201213 yr det va två år sen jag såg lodjursspår och hittade även slaget rådjur strax NV om växjö. här är nr till Rune som är spårsäkrare för (tror jag) hela kronoberg. 0705642033