Publicerat December 6, 201213 yr I helgen beslutade vi att vi skulle ta bort våran Jämte Nitro då han blev väldigt trött och vinglig i bakdelen och verkade inte må spec bra. och idag var det dax för honom att somna in. snart 10 år gammal, och har jagat nu in i det sista, och presterad bra i skogen även i höst, trots att åldern börjat ta ut sin rätt. En hund med så himla fin personlighet, lugn och hur snäll som helst hemma, rena lammet. men i skogen var det helt tvärt om! och många många älgar har föllit under hans grova skall! du är den bästa jag jagat med och har nästan svårt att tänka mig att man någonsin kommer att få jaga med en sådan hund igen, kan nästan inte minnas ett älgtomt släpp, ditt enorma sök och förmåga att få älgen att stå måste varit en klass för sig. och man kunde alltid lita på att du var tillbaks där man släppte dig då det börjat bli mörkt. du har varit med mig sen jag var 11 år och jag minns den dagen som igår då jag och farsan valde dig ur kullen, och det var för dig jag fick skjuta min första älgar på stånd. Kommer aldrig glömma dig gamle vän! jag hoppas du får jaga vidare någon annanstans nu ung och pigg på nytt! VILA I FRID Nitro gubben!
Publicerat December 6, 201213 yr Låter som du varit tvungen att släppa taget om en riktig kompis! Alltid trist när det når sin ände.... Beklagar å det djupaste
Publicerat December 7, 201213 yr Tråkigt att läsa , men vad gör man inte för sin bästa vän??? Beklagar er förlust..
Publicerat December 7, 201213 yr Det finns en anledning att jag inte tror på gud det kan inte vara rimmligt att bli av med en bra jaktkamrat.Beklagar sorgen.
Publicerat December 7, 201213 yr En barndomskompis eller hur? Satans så sorgligt när någon man växt upp med inte är med en längre, du får jaga hårt och länge i hans minne och tänkta på att där Nitro jagar idag är han ung och stark, det är gått om älg och helt vargfritt./Christian
Publicerat Januari 3, 201313 yr Alltid lika tråkigt när man måste ta farväl av en fin vän... Beklagar..