Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fråga kring montering

Featured Replies

Publicerat

Hej,

jag 'råkade' köpa med mig ett Z5 5-25 BT hem från en resa, alldeles för bra pris för att låta bli. Så småningom ska denna glugg sättas på en kommande pipa till R93an, men det tar ett tag att skapa budget för nästa steg där. Tills dess har jag då tänkt att byta ut NXS:en på T3:an mot denna, vill ju gärna prova den bättre optiken. Jag har ett par passande 1" stålringar liggande, osäker på vilket märke... (Millet?). Men de bör väl vara 'good enough' för att använda ett par månader, eller? I den långsiktiga lösningen sedan blir det ju sadelmontage. T3an är av S Varmint-typ med picatinny-skena, så det ska väl gå att få på plats även om det inte är världens högst rankade kvalitet i ringarna... Men för att vara på den säkra sidan, kan det vara lämpligt att först stämma av med er som besitter större erfarenhet på området.

/Bosse

post-5304-0-32076800-1354876783_thumb.jp

Publicerat

Jag är nog lite udda:

Millet är suspekt

Weaver Top Mounts är OK

Det har nog att göra med vad man drabbats av som användare, har det glidit och rapplat så använder man inte skiten mera.

Det kanske finns någon på forumet i närheten som kan låna dig ett par ringar tillsvidare.

Jag har ett par 1" Burris Zee-ringar ligger t.ex. men jag bor lite längre bort.

Raggarö

Publicerat

Varför inte tejpa fast det? Förmodligen mer pålitligt.

Det finns BRA ringar till Tikka för hundralappar (Sportsmatch, Burris, Warne, Talley...), att sätta en Swarovski i de genomusla Angle-Loc är bara dumt. De är VERKLIGEN inte "good enough" och du kan räkna med skador på kikaren.

-- Mats

Publicerat
  • Författare

Mats, i vanlig ordning uttrycker du dig så att din ståndpunkt står bortom allt tvivel.. :biggrin:

F-n också, var lite lat där och försökte övertala mig själv att det kunde funka temporärt... men några skador är jag inte beredd att riskera.

Raggarö, jag bockar och bugar för erbjudandet ändå, mycket generöst! Får väl köra iväg till handlaren istället och kolla om han har något vettigt liggande, den närmaste bekantskapskretsen har jag redan lyssnat med.

Publicerat

Beställ från England istället, opticswarehouse.:-)

Publicerat

Sportsmatch är solida prylar, ser varken cooola eller taktiska ut men har ett sanslöst bra grepp mot lådan och jag kan garantera att de inte skadar tuben har mjuka rundade hörn. Grattis till en ny fin tub btw /CHristian

Publicerat
  • Författare

Grattis till en ny fin tub btw /CHristian

Tack för det!

Beställ från England istället, opticswarehouse.:-)

Jo.. hade jag tänkt på det, skulle jag förstås köpt ringar over there tillsammans med tuben, men det slog mig först när det var för sent att de 'vettiga' ringar jag har är 30mm. Och det var ungefär där jag blev lite snål då, och tyckte att jag minsann inte skulle lägga ut mera på den tillfälliga lösningen :tongue: Men tanken är god, ska nog surfa in och kolla, det gör ju inget om det tar en vecka till eller så.

Tackar för er input!

Publicerat

Har du en fast skena på bössan alltså? Jag har ett par låga (low inte extra low) optilock 1" med baser till Tikka (m55 i mitt fall) annars men jag ser inte om du råkar bo i närheten (Stockholm).

/Alex

Sent from my LT15i using Tapatalk 2