Publicerat Juli 12, 200620 yr Kan man använda Gyttorp Royal crown 36 grams 3: or och 5: or? Har också några skott som heter Gyttorp fågel. Duger de?
Publicerat Juli 12, 200620 yr japp. jag kör med 36g femmor funkar fint det är avståndet som är knivigt.
Publicerat Juli 12, 200620 yr Gåsarna är rätt hårdskjutna har jag hört? 20-25 m är ett lagom skotthåll eller?
Publicerat Juli 12, 200620 yr ja runt 20 stega upp så du har en gräns du skjuter inom. ibland kan det vara svårt att hålla sig
Publicerat Juli 14, 200620 yr Har en hel låda med div olika grovhagel till just gäss. Bara us 3 och 4 och de flesta är väl 36 gram hagel i. Mest Winchester och Rio men även div Rottweil och Gyttorp.. Tycker det funkar bra med dessa skott, är gässen bortom 25 men inom 35 m så lägger man dem rätt säkert även om man får räkna med att skjuta 2 skott på gåsen.. Det som är knepigt är att gässen är så j-la stora så man tror de är på bättre håll än vad de egentligen är.. Grymt kul jakt iaf! Mvh!
Publicerat Juli 21, 200620 yr Kör endast med 32gr. femmor och det har funkat bra, skulle tro att man får ner dom med sexor också bara träffen tar bra.
Publicerat Juli 23, 200620 yr Rio 3,or ( 36g ) fungerar mycket bra för gås. De föll som paket från skyn förra hösten hos Mats http://www.jaktsidan.se/artiklar/2006/enkoping/index.shtml ;D
Publicerat Augusti 12, 200719 yr Vanligtvis treor tror jag.... Kanhända att det slunkigt med nån femma också ??? Skjuter vanligtvis gäss för bulvaner,det händer att inte första skottet tar fast man faktist ibland kan höra träffen,men eftersom gässen oftast då flyger över gömslet kan man dra av det andra lite bakifrån.. Verkar som gässen lättare ramlar ner om man skjuter mellan fjädrarna i stället för mot dom.. Iofs..ingen världs nyhet precis,men nåt skall man ju skriva
Publicerat Augusti 12, 200719 yr jag har skjutit gäss med 1,2,3,4,5,6 or och det funkar med alla men jag tycker att du ska testa spridningen/täckningen med din bössa och välja efter detta 6orna jag kör med är fågeljakt mvh, samme
Publicerat Augusti 12, 200719 yr Fanns en tid då man bara fick skjuta med 6:or iaf här i Skåne. Var för att minska skadskjutningarna. Hade nog mina bästa gåsjakter just dom åren. Julafton 1986 sköt jag 24 kanadagäss och använde 25 skott . Sensmoral av detta då. Jo håll dig inom 25 m så kan du skjuta med istort vad som helst. När det gäller jakt på gäss har jag sett det mesta ifråga om långhållsskytte härnere. Fan inte klokt vad folk kunde skjuta på för avstånd. Påtalade man för sin jaktgranne det olämpliga att skjuta på 70 m fick man ofta till svar ; Äh va fan . Det är bara en gås. Skjut på gäss som är på väg att slå på matplatsen så är det inga problem.