Publicerat December 9, 201213 yr Behöver lite förslag på vad det finns för utbud på 30mm extention ringar. Ska hålla en S&B 1.5-6x42 på en HVA 649 M/98 med Weaverklackar. Har Googlat fram "Weaver top mount" och "Sportmatch HET068c". Men det borde ju finnas fler modeller.
Publicerat December 9, 201213 yr Millet skit angel lock eller va dom heter finns, Jag tog bort min extention ring och satte på en längre klack, med positivt resultat.
Publicerat December 10, 201213 yr Författare Millet skit angel lock eller va dom heter finns, Jag tog bort min extention ring och satte på en längre klack, med positivt resultat. Har du med en M98 ? Upplevs inte den förlängda klacken att sitta i vägen vid laddning/plundring som sker uppifrån på dessa bössor ?
Publicerat December 12, 201213 yr Har en zoli "hqa 1900" det är inga problem alls. Så lång är inte klacken. Tror den är 40 om ja inte minns helt fel. Jag har extations på 6.5:an HDS heter dom ringarna. Dom funkar riktigt bra faktiskt. Men skippa millet ringarna de är mitt råd.
Publicerat December 12, 201213 yr Normalt har du en 46-ring fram på M98, och det finns en extension (40A) som flyttar fästet 19 mm bakåt. Du har också Weavers extensionringar som flyttar lika mycket om du hellre köper nya ringar - eller är grobianarmad med en gamm-tysk så du behöver både-och... Absolut inte Millet Anglefuck. -- Mats
Publicerat December 19, 201213 yr Författare Normalt har du en 46-ring fram på M98, och det finns en extension (40A) som flyttar fästet 19 mm bakåt. -- Mats Ursäkta min okunskap....men jag är inte med på vad du menar med en "46-ring" eller "40A" En modell från vilket fabrikat ? // Nicklas
Publicerat December 19, 201213 yr Det är nr: på Weaver klackar Mats menar, vill Du ha dom i stål så har dom samma nr: fast med tillägg "Grand slam" Med vänlig hälsning XXX