Publicerat December 9, 201213 yr Söker efter ett kikarsikte. Är inne på ziess. Är det stor skillnad på dessa 2 modeller? De jag har tänkt på är duralyt 2-8x42 eller diavari 1,5-6x42. Belyst är inte något måste. Ska ha och jaga älg,rådjur med.
Publicerat December 9, 201213 yr Ja, jag tycker att det är betydande skillnad(fördel Diavari) Men det finns många som är nöjda med sina Duralyter. Så jag skulle valt Diavari alla dagar i veckan
Publicerat December 9, 201213 yr Författare Är ju lite dyrare men verkar riktigt bra. Många säger att det är kantoskärpa på duralyten.. är det att det är suddigt i yttre delen av synfältet?
Publicerat December 9, 201213 yr Stämmer Tycker personligen att Duralyten inte är vär de pengarna. Finns bättre sikten till samma pengar i såfall. Ta även en titt på Helia, riktigt fina
Publicerat December 9, 201213 yr Författare Det ska jag kolla på. Det viktigaste som jag tycker för utom kvaliten är att det är ett kors som riktmedel. Tyska fyran kommer jag inte överens med. Meopta 1,5-6x42 verkar också bra. Men de finne bara i tyaka 4an eller är det bara jag som bara har sett dom?
Publicerat December 9, 201213 yr Håller med både om att Diavarin är bättre än Duralyten och att det finns bättre kikare för pengen än Duralyt!
Publicerat December 9, 201213 yr Författare Fel av mig! Tänkte det var sånt så det översta sträcket är borta om ni förstår.. men är meopta prisvärd? Är inte ute efter det bästa på marknaden utan ett relativt bra sikte som man kan lita på
Publicerat December 10, 201213 yr "Diavari" är väl Zeiss namn på de variabla kikarna. Sen finns det ju Diavari-kikare i olika klasser, Victory-Classic-Z m.m. /Må
Publicerat December 10, 201213 yr Detta har jag för mig att nån hade erbjudande på, ca 9995 men vet inte vem! http://natur.astrosweden.se/kahles-csx-15-6x42-l-belyst/19228-0