Publicerat December 9, 201213 yr Hur skulle det påverka nu när det har kommit snö, att jag tejpar pipan med eltejp? För att förhindra att snö kommer in i pipan. Kommer träffläge ändras? Vill veta när det förekommer spårning på gris. Kom med tips o idéer Mvh Fredrik
Publicerat December 9, 201213 yr vet inte hur mycket träffläget ändras på långa håll men på upp till 50 m kan du utan problem pela iväg en kula. Farsan har tejpat sin pang varje gång det kommit snö i många år och har aldrig haft problem med att träffläget ändras men på eftersök på gris brukar det inte bli så långt
Publicerat December 9, 201213 yr Tejpa på du! Fungerar bra då tejpen flyger bort av trycket innan kulan hinner fram
Publicerat December 9, 201213 yr Har alltid pipan tejpad med maskeringstejp, har aldrig märkt någon träffläges ändring på de korta avstånd de brukar bli när man går med hund. Eltejp är lite "tjockare" så där kanske det kan bli skillnad på lite längre avstånd.
Publicerat December 9, 201213 yr Skilnaden på träffläget är försumbar jämfört med att få snö i pipan. MVH Fredrik N
Publicerat December 9, 201213 yr Har kört med kirurgtape i ett stort antal år nu. Det har aldrig märkts något på träfläget ut till 250 meter i alla fall.
Publicerat December 9, 201213 yr Bara att tejpa på, har använt silvertejp en gång i nödfall och märke då ingen skillnad på upp till 150m i alla fall
Publicerat December 9, 201213 yr Samma erfarenheter som alla andra, dvs det funkar bra. Brukar använda klisterlappar, passar bra på dämparen. /Markus
Publicerat December 9, 201213 yr Eller som min gamle jägarexamen ledare sa "Grabbar ni ska alltid ha med en kondom den kan ni ha mkt nytta av" Men det var nog mest till hagelbössan han syftade Men har du ljuddämpare så sitter den säkert bra
Publicerat December 10, 201213 yr Skjut inte dämpen varm med kondom på bara, så den inte bränner fast. Har en jaktkamrat som passerat 50 som tycker det är skitkul att handla kondomer till drillingen, han väljer givetvis alltid den yngsta kassaflickan.
Publicerat December 12, 201213 yr Hm, kom i håg bara att slänga den, om det blir att du skjuter. Annars kan det bli ett riktigt skott i .............
Publicerat December 12, 201213 yr En bit gladpack och en liten gummisnodd - klart! Minimalt med inverkan och inget klister som kladdar eller vägrar sätta sig för att det är lite fuktigt eller dyngkallt för den delen. (Har man dessutom den fördelen att frugan eller annan familjemedlem håller på med hästar så brukar det finnas en intet sinande mängd med små gummisnoddar som är till för att knoppa manen inför tävlingar/visningar och dylikt. Fungerar perfekt...) /Patrik
Publicerat December 12, 201213 yr dotterns hårsnoddar.....blir nått varv runt men man kan ju få olika färger
Publicerat December 12, 201213 yr På vintern kör jag med fingret från en vante annars funkar en hörselpropp bra också men brukar ta ur den innan skott men gissar att det inte skulle påverka om man glömmer
Publicerat December 13, 201213 yr Jag har ett flipup-skydd på dämparen, funkar smidigt. (Om man kommer ihåg att fälla ner det... Men det gick bra ändå faktiskt ) Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
Publicerat December 13, 201213 yr Många har idag med sig vinylhandskar för att använda vid urtagning av vilt. Då är det lätt att gör en enkel variant av snöskydd genom att dra av ett finger på vinylhandsken och dra över pipmyningen.
Publicerat December 13, 201213 yr Många har idag med sig vinylhandskar för att använda vid urtagning av vilt. Då är det lätt att gör en enkel variant av snöskydd genom att dra av ett finger på vinylhandsken och dra över pipmyningen. annars kan man ju använda ett finger i taget.....