Publicerat Mars 14, 200521 yr Vad är det som gäller vid felfångst av dessa arter egentligen ? Det är ju ett faktum att en fälla som kan mård även tar ekorre......hur gör ni ????
Publicerat Mars 14, 200521 yr Eller om hunden biter ihjäl en hermelin, som Erax gjorde i höstas, se avatar. Måste jag kalla på polis och begära mig själv häktad, för jag har ju faktiskt brytit mot lagen : Vad tycker ni jag och alla andra "Kriminella" ska göra som bryter mot EU,s hårda lagar och har ihjäl en ekorre eller hermelin. Jag har haft dåligt samvete sedan i höstas då hunden tog hermelin och jag behövde en ekorrsvans till laxflugorna :- ;D ;D
Publicerat Mars 14, 200521 yr Har skrivit med stor text utanför ingångs hålet på mina fällor,ENDAST FÖR MÅRD OCH MINK. ;D
Publicerat April 17, 200521 yr Har skrivit med stor text utanför ingångs hålet på mina fällor,ENDAST FÖR MÅRD OCH MINK. ;D ;D En annan textremsa som borde få myndigheterna att klia sig i huvudet är "Beträd på egen risk" .. Fan va fränt förresten, skall göra små skyltar till grävlingsfällorna i höst... det lär få svampplockarna att fundera ;D
Publicerat Februari 20, 200620 yr jasså så man får inte skjuta hermelin och ekorre, det ver något nytt ;) ;D
Publicerat Februari 20, 200620 yr Jag har haft dåligt samvete sedan i höstas då hunden tog hermelin och jag behövde en ekorrsvans till laxflugorna Men Seger..... Satt det en ekorrsvans på hermelinen? Då måste den ha varit alldeles extra fridlyst;)