Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tält på fjället

Featured Replies

Publicerat

Vad har ni för tält på fjället?

Jag skall upp och jaga ripa på fjället med några kompisar, frugan och våra tre hundar. Tidigare år så har vi bott i stuga och slitit oss upp för branterna varje morgon men i år så skall det tältas. Då tält tidigare inte har ingått i min världsbild så måste man ju inhandla ett sådant.  :D

Den modell jag har funderat på är Fjällräven AKKA 3/RS. Är det nån som har erfarenhet av den eller har något annat bra tips. Troligen så kommer det att bli fler tältsvängar framöver och en tanke är väl om man skall ha ett 2 eller 3 mans tält? Storleksmässigt skall det passa för 2 personer och ca 3 hundar.

Publicerat

Akkat är fint. Kolla också på Vaude Ferret 3, det är samma väv och modell som Akkat till ett bättre pris.

/P

Publicerat

"Sent ska syndaren vakna...." ;D ;D ;D

Bra service på hemmaplan kan vara nåt att väga in. Själv har jag ett Hilleberg Nammatj 2GT, och där har jag och andra polare alltid fått bra service om nåt måste fixas. Tält tar ju en del stryk och ibland pajjar även de bästa grejorna man har. :D

Värt och kolla iaf.

Publicerat
  • Författare

Ja inte kan du väll tänka dig att krypa in i ett tält från fjällräven inte  ;)  även om det kommer att hänga ett rejält knippe ripor inne i absiden.

Såg att ett Akka 2 var lite större än Namtaj 2GT så det kanske räcker även det kommer vara fler hundar än i ert lill tält.

Publicerat

Hilleberg Nammatj 3 GT är det tält jag föredrar att ligga i ute på fjället.

Publicerat
  • Författare

Förresten är det nån som vet om Fjällräven har samma möjligheter att få service på tälten/byta ut trasiga delar som Hilleberg har?