Publicerat December 10, 201213 yr Kommentarer om 270 wm sökes! Fördelar, nakdelar! Jämförelse med 308w??
Publicerat December 10, 201213 yr Författare 270 WSM? För mig veterligen finns det inte någon 270WM menar 270 Winchester.
Publicerat December 10, 201213 yr Jämförelse mot 308win Nackdelar: Lång låda, mindre och smalare ammo och kulutbud, dyrare övningsammo. Som jag upplever det en hårdare rekyl. Fördelar: Ovanligare, om det nu är en fördel. Med rätt kula ordentligt flackskjutande.
Publicerat December 10, 201213 yr En fördel om man laddar själv, går att använda 30-06 hylsor efter man strypt till rätt diam.
Publicerat December 10, 201213 yr En intressant betraktelse i sammanhanget är något jag fått berättat av en vän: Efter vildsvinsfeber 3 och 4 där mästerskytten Franz levererar med sin 270, kommer det in mängder med folk i en jaktaffär i närheten som frågar efter vapen i 270win. Löjligt . Det är ju näppeligen kalibern som är avgörande i det fallet.
Publicerat December 10, 201213 yr En intressant betraktelse i sammanhanget är något jag fått berättat av en vän:Efter vildsvinsfeber 3 och 4 där mästerskytten Franz levererar med sin 270, kommer det in mängder med folk i en jaktaffär i närheten som frågar efter vapen i 270win. Löjligt . Det är ju näppeligen kalibern som är avgörande i det fallet. Det kan jag absolut tänka mig! Människan är ganska blåögd och söker ständigt efter genvägar för att bli bättre. Sanningen är dock att du blir aldrig bättre än du gör dig.... Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2