Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

4,5-30x50

Featured Replies

Publicerat

Hur står den här sig i pris och kvalitet http://natur.astrosw...5-30x50/20159-0 jämfört med Nikon, Vortex, leupold osv. Den är ju förhållandevis billig jämfört med de europeiaka. Allt som står i all reklam eller produktinfo skriver ju upp grejorna så man inte vet ut eller in.

Publicerat

Mycket bra är min åsikt.

Elite är Bushnells top of the line.

Publicerat

Bra grejer! Men man få ha ögonen med sig så man inte köper eller får den billiga kopian som också heter Bushnell...

Publicerat

Ok säger jag men rätt trist synfält och tappar mycket optiskt efter 25ggr

Publicerat
  • Författare

Bra grejer! Men man få ha ögonen med sig så man inte köper eller får den billiga kopian som också heter Bushnell...

Hur menar du då? Två som ser lika ut men inte är det. Kan du peka på vad som skiljer dem åt.

Publicerat
  • Författare

Ok säger jag men rätt trist synfält och tappar mycket optiskt efter 25ggr

Är 6-24x-modellen i så fall bättre?

Publicerat

Har aldrig kollat i den men håll ögonen öppna säljs begagnat av dessa rätt frekvent även zeiss conquest tycker den är klart bättre för ungefär samma slant

Publicerat

Jag har både 2,5-16 & 4,5-30X50 och är väldigt nöjd med båda.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Publicerat

Hur menar du då? Två som ser lika ut men inte är det. Kan du peka på vad som skiljer dem åt.

Priset, om det bara står bushnel och priset är för bra för att vara sant så är det antagligen det. Belysningen är alldeles för kraftig i dom siktena också om du har chansen att kika på det.

Publicerat

Jo, rent bildmässigt är den det. Det är en av mina absoluta favoriter för toppjakt, då den kombinerar skärpa, upplösning och färgåtergivning som både gör det lätt att hitta igen målet och se småkvistar samt annan skit som kan förstöra skottet...

Nackdelen är att den är groteskt låååååååååång.

Nu är inte 4,5-30 helt oanvändbar på maxförstoring, men det är stor skillnad i skärpa: i vissa (de flesta) ljusförhållanden ser du fler detaljer på 24x än på full patte... Den är också klart godkänd i det lägre förstoringsspannet och jag upplever dem inte som trånga i synfältet jämfört med annat icke-europeiskt.

-- Mats

Publicerat
  • Författare

Jo, rent bildmässigt är den det. Det är en av mina absoluta favoriter för toppjakt, då den kombinerar skärpa, upplösning och färgåtergivning som både gör det lätt att hitta igen målet och se småkvistar samt annan skit som kan förstöra skottet...

Nackdelen är att den är groteskt låååååååååång.

Nu är inte 4,5-30 helt oanvändbar på maxförstoring, men det är stor skillnad i skärpa: i vissa (de flesta) ljusförhållanden ser du fler detaljer på 24x än på full patte... Den är också klart godkänd i det lägre förstoringsspannet och jag upplever dem inte som trånga i synfältet jämfört med annat icke-europeiskt.

-- Mats

Tycker du att den är lång !? Den är ju lika lång som min Minox 4-20x50 (ca 34 cm) och jag tycker den är ganska kort :huh: . Kortare än Zeiss, NightForce, Leupold och Swarovski i ungefär samma förstoring och modell. Vilka är då korta för en sådan skulle jag vilja ha.

Publicerat

Tycker du att den är lång !? Den är ju lika lång som min Minox 4-20x50 (ca 34 cm) och jag tycker den är ganska kort :huh: . Kortare än Zeiss, NightForce, Leupold och Swarovski i ungefär samma förstoring och modell. Vilka är då korta för en sådan skulle jag vilja ha.

Mats menar nog den äldre 6-24 den räckte nästan till mynningen på bössan :biggrin:

Publicerat
  • Författare

Jaså! Ja då förstår jag...