Publicerat December 11, 201213 yr Jag undrar om det finns i 9,3x62, jag har fått tag i till 308 men hittar inga i 9,3x62. kanske finns nån som säljer färdig ammo med förnicklade hylsor. Jag ska ha dem till en speciell kula och vill inte ta fel ammo så jag blandar ihop dessa. i 308 använder jag förnicklade till subladdningarna.
Publicerat December 11, 201213 yr Författare Omforma .30-06? Nu vet jag inte hur man omformas från 30 06 men sabbar man inte förnicklingen?
Publicerat December 11, 201213 yr Ingen aning, men de lär nog ha en del nickel kvar också efter omformningen.
Publicerat Mars 3, 201511 yr Du kan förnickla hylsorna själv hemma ganska enkelt om du har en batteriladdare. Ungefär som i beskrivningen nedan så gör jag när jag djupetsar stål eller pläterar med olika metaller och det är skitenkelt. Det måste bara vara extremt rent och avfettat först. http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20071122/sa-fornicklar-du-hemma