Publicerat Juli 13, 200619 yr Hello, Jag har tänkt skaffa mig en lågförstorande kikare till min Blaser och undrar om det är någon som har erfarenhet av både Blasers eget sadelmontage och MAK's. Har hört att MAK's ska vara lägre än blasers eget men är det någon annan skillnad? Någon som vet? mvh Dard
Publicerat Juli 13, 200619 yr En kompis till mig köpte MAK till sin Blaser. 6 skott senare fick han kikaren i pannan. Fästet hade gått sönder. Kan ha varit ett måndagsex.
Publicerat Juli 13, 200619 yr Hej! jag har ett orginal blaser sadelmontage som jag har min Helia 3-12*56 samt ett mak med en meopta 1-4*22 inann jag bestämde mig för mak montaget så prata jag med en vapenhandlare som själv anväder maks fäste på sin blaser och hade gjort det i ca 2½år han säger att han inte märker någon skillnad mer än att han tycker blasers eget montage ser trevligare ut...
Publicerat Juli 13, 200619 yr Författare Tackar för svaren, kanske "snålar" om jag nu ska ha en lågförstorande kikare till bössan.... Har MAK till kombin och där funkar det fint men det är ju en lite annorlunda konstruktion mot Blasers.... Linus, är du nöjd med Meoptan annars, det är en stark kandidat? Fler synpunkter på montagen någon?? mvh Björn
Publicerat Juli 13, 200619 yr Fick kikarsiktet igår har skjutit in det och skjutit några serier på älgbanan och hittils är jag nöjd, har den belysta varianten med k-dot som riktmedel...det är mycket likt ett aimpoint på 1ggr förstoring kan jag ju säga....
Publicerat September 3, 200619 yr Vad jag förstår är den ända skillnaden egentligen att på MAK fästerna kan du ej vika in "öronen" på fästskruvarna vilket gör att de ser lite B ut. Fästets kvalité är nog annars helt OK till halva priset. Känner lite folk på Normark och vet luften i Blasers priser......
Publicerat September 4, 200619 yr Efter att jag skrivit över Blasern på hustrun har jag en del Blaser montage "över", jag kan tänka mig att sälja av ett eller ett par stycken. Hör av dig om du är intresserad. Henrik