Publicerat December 13, 201213 yr Är det nån som kan detta? Jag hade en onkyo med 7.1 ljud men vill ha något bättre men enbart 5,1. billigt: onkyo 414 och använda en del av mina högtalare , eller köpa ett 616 med andersen högtalare 5.1? 9.1 ? Mina förslag onkyo reciver 414 med mina högtalare 2000. eller ett onkyo 616 med höhtalare 5400 Annat förslag?
Publicerat December 14, 201213 yr Placering och bra grejer är mycket viktigare än många högtalare. Mycket av det man vill titta på är inte ens kodat i 7.1 Ett tips för mycket prisvärda högtalare som blivit topptestade flera omgångar så är det XTZ, de köper du på fyndbörsen.se
Publicerat December 14, 201213 yr Författare Ok, tack MINA högtalare är onkyos 7.1 högtalare thx klassade. Så jag testar nog med onkyo 414 men kör endast 5.1 först. Det är ju 9.1 system på väg.....eller dom finns i sverige men svindyra ännu.
Publicerat December 14, 201213 yr Stirra dig inte blind på klasser hit och dit, hittar du en stärkare med rätt antal anslutningar så är det mycket bättre att lägga pengarna på högtalare, eller framförallt akustik, detta är dock svårt med dagens sterila hem. Xtz är väldigt prisvärda högtalare. Är det bioljud som är prio så skulle jag även satsa på dubbla subbar, detta är inte för att spela högre(vilket man ändå kan göra) utan för att kunna återge dom lägre frekvenserna bättre, inte jätteovanligt med information ner till 20hz eller tillochmed lägre på dagens filmer. Prio i ett rum som ska återge musik eller filmljud bra bör priorieter i denna ordning, 1. Akustik i rummet 2. Högtalare 3. Film/musik med bra kvalite 4. Förstärkare Sen så lägg så lite pengar som möjligt på kablar, orkar inte gå in på varför nu dock.