Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

taktiskt kolv för jakt på ruger 10/22

Featured Replies

Publicerat

Rubriken är möjligen lite missvisande MEN jag undrar vad för billiga kolvar med pistolgrepp som finns till ruger 10/22.

Kort i rocken som man är samt korta jävla fingrar gör även en ruger lyx orgkolv för lång i dom knepigaste ställningarna!

Vapnet används nästan uteslutande till grytjakten o där är skjutställningarna minst sagt udda o då hamnar jag lätt en bit från avtrtckaren o de är ju inge bra. Eller jo för grävlingen men inte för mig.

OBS SÖKER LAGLIG KOLV!!

Några personliga tips på kolvar med pistolgrepp som inte väger så jättemkt? Samt inte är sådär jättedyra då de trots allt kommer slitas något enormt på!

Publicerat

Finns ingen laglig kolv med pistolgrepp tilll en halvis, det är en del i det hela, men du får ha en kolv med tumhålsgrepp. Enklast är att du snickrar en egen av en skiva björklaminat. /Christian

Publicerat
  • Författare

Hmm får dom inte änns ha pistolgrepp? Hade för mig det bara gällde vik eller ihopskjutbar kolv jag :(

Har mer eller mindre självlysande ljusgrön färg hemma på sprayburk som hade gjort en annars suspekt kolv ganska löjlig...

Happ de sög ju detta! Snickra själv ihop en tar jag mig nog aldrig tid för. Boyds borde ha någon passande hoppas jag.

Publicerat

Läs - http://www.naturvardsverket.se/Documents/foreskrifter/nfs2010/nfs_2010_09.pdf

Nu är inte pistolgreppstockar explicit förbjudna som vik/fäll och teleskopiska stockar är för halvisar men det är inte ens nära att vara konventionellt i utseende heller. Därav min kommentar.

Färgen på det hela har ingen betydelse i Sverige, enbart i Californien som rosa är relevant som ursäkt. /CHristian

Publicerat
  • Författare

Dom ser ju tämligen klumpiga ut domdär. Hur uppfattade du kolven i pistolgreppet ?