Publicerat December 20, 201213 yr Polisen ringde igårkväll vid 20 tiden och sa att det va en gris påkörd utanför rottne. Jag ringde björn och åkte. Vi kom dit och spårade lite i snön först för det hade varit en bra smäll sa bilisten. Det va 3 grisar och den största va påkörd och vi hittade lite blod med en bit in från vägen så vi gick och hämtade Lina. Spårade 300m i lina och dom såg ut att hålla ihop hela tiden. Upptaget kom på en gammal soptipp 400-500m framför oss Vi kom in på 50m och hörde att det var mer grisar runt omkring men Lina skällde bara på den ena hela tiden. Men det var svårt att gå på i den hårda snön så det gick loss efter ett tag när vi kom närmre. Blev gångstånd / Ståndskall en bra bit och vi hängde på efter. Spårade av igen och nu var det bara den stora grisen hon höll på med och det va blod i slagen Vi delade på oss och jag försökte hinna runt och genskjuta på asfaltsvägen det gick åt och björn gick efter. Kommer runt och då har det vinklat längs med vägen så jag försöker komma före till en grusväg men jag hann för sent. När jag va 70m ifrån ser jag grisen och Lina passera hack i häl! Blår gångstånd 600m och där stannar det igen. Jag sprang och tog pass på en annan grusväg och björn på en basväg. Det går lite mot björn men vänder på 50m ifrån han. Sen blir det ståndskall 120m bort. Så Björn går på efter ett tag men det gick inte komma närmre äm 40m innan den började gå lite sakta igen. Snurrar lite 100m innanför mig och sen går det lite mot vägen där jag står. Det följer det täta på basvägen i kanten och kommer in på 10-15m när Lina först kommer ut på vägen och jag är beredd. Hör grisen precis i kanten så när den tar fart ut drog jag första smällen, kände att det inte tog bra alls och svingar med förbi lina och drar andra på andra sidan vägen i grankanten och han stöp direkt Då hade Lina hållt på i 1,5 timme innan hon hittade han. Han hade fått en rätt bra smäll fram på höger ben och huvud. Kändes som benet var av
Publicerat December 20, 201213 yr Bra samarbete ni har,, Japp Lina sköter skällandet och Filip resten. Själv är jag chaufför.
Publicerat December 20, 201213 yr Författare Japp Lina sköter skällandet och Filip resten. Själv är jag chaufför. De är inte dåligt att ha en chaufför med sig och vi slapp ju dra den också Men i dessa lägen är det bra att va 2 annars hade det varit svårt