Publicerat December 20, 201213 yr Jag har precis lämnat in en licensansökan på en Anchutz 1517D. Är det någon som vet vilka baser som passar? och avstånden mellan hålen i lådan? Tack på förhand.
Publicerat December 20, 201213 yr Det är ju 11 mm spår på den pangen, varför då montera baser? Det finns hål i lådan, det är riktigt men de kan aldrig vara avsedda för montage av klackar, de är sanslöst klena. Om du googlar upp sports match 2 part rings så kommer du att hitta det montage som ger dig mest för pengarna. För övrigt, sanslöst trevlig pang, önskar dig all lycka med den./CHristian
Publicerat December 20, 201213 yr Har den inte vanliga 11mm dovetail som Anschütz brukar ha? I en perfekt värld hade jag troligen haft en sådan, men mtp garderoben får det bli pipbytare.
Publicerat December 20, 201213 yr Författare Okey har köpt den osett, bara fått kort på den. Vad tror ni man skall ha för montage då? Kommer sätta på ett Trijicon 5-20x50 som jag har liggandes till att börja med. Vet dock inte om det blir klumpigt, får prova. Vilket montage passar om jag skall få på en 50 glugg?
Publicerat December 20, 201213 yr Tycker att du skall satsa på fästen med lite yta i, typ dessa http://www.hammerarms.com/produkter/?productId=6886&catId=720 /Christian
Publicerat December 20, 201213 yr Författare Dem ser ut att passa perfekt. Hur är kvaliten på dessa, någon erfarenhet? Nu pratar vi ingen kaliber som kastar ikull en men ändå.
Publicerat December 20, 201213 yr Författare Tror ni en 5-20x50 blir extremt klumpig så man bör leta efter något annat?
Publicerat December 20, 201213 yr Tror ni en 5-20x50 blir extremt klumpig så man bör leta efter något annat? Japp den kommer o ta över bössan. Mvh.
Publicerat December 20, 201213 yr Tror ni en 5-20x50 blir extremt klumpig så man bör leta efter något annat? Om du ändå har den liggande så kan du ju testa innan du börjar jaga något annat.
Publicerat December 20, 201213 yr Får du för dig o kränga siktet om de blir för stort så säg gärna till. Ska iof inhandlas snarast men ja. Man vet ju aldrig sanslöst trevlig bössa du skaffat dig. O med det siktet på blir det fantastiskt trevligt om än lite klumpigt
Publicerat December 20, 201213 yr Tror ni en 5-20x50 blir extremt klumpig så man bör leta efter något annat? So what? Lite tyngd i grejerna ger ett stabilare skytte. Haft tunga klumpar på min lätta kvadd och det fungerar, det är inte ett större problem än vad du gör det till. Mvh!
Publicerat December 20, 201213 yr Författare Ja det blir att prova först får se. Ni som har 17hmr, vilka pilar tycker ni fungerar bäst och vart inhandlar ni dem?
Publicerat December 20, 201213 yr Federal v-shok av den enkla anledningen att det är vad mina närmaste butiker tar in. Pratade snällt med en av dem och fick köpa en batch till listpris så det blir v-shok ett bra tag till....
Publicerat December 21, 201213 yr +1 på v-shok, de spränger inte viltet på samma sätt som många varmintpuppor gör.
Publicerat December 21, 201213 yr Det finns väl i princip bara.. typ tre plugg? V-max, helmantel och någon hålspets som jag inte minns namnet på. Mvh!
Publicerat December 21, 201213 yr Finns fmj, två blyspetsar, en drös varmintkulor och en blyfri varmint som jag känner till.
Publicerat December 21, 201213 yr Är inte "drösen" varmint kulor bara V-max möjligen med olika färg på spetsen? Tror det är ganska få tillverkare på kalibern.. Men säker är jag inte! Mvh!
Publicerat December 21, 201213 yr Bara CCI har ju två sorters varmint så nog finns det en del... Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat December 21, 201213 yr Nå, Federal och cci är definitivt olika i sin verkan. Men det ligger något i det du säger. De olika patronerna kan dock skjuta olika i olika vapen precis som blyspetsarna, de har med samma kula.
Publicerat December 21, 201213 yr Manufacturers and brands A growing number of companies offer .17 HMR ammunition. It is true that CCI actually loads all of the .17 HMR ammunition for the CCI, Federal, Hornady, and Remington brands. However, the ammunition is loaded with different bullets to different specifications. This article will only cover brands and loads that are reasonably well known in the U.S.A. Fortunately for our international readers, most of these brands are also well known in the rest of the world. Here, in alphabetical order, is a list of the brands that will be included in this roundup: CCI Federal Hornady PMC Remington Winchester/Olin CCI Varmint Hunting HMR - 17 grain TNT-JHP; MV 2525 fps (rifle). Small Game Hunting GamePoint - 20 grain GamePoint; MV 2375 fps (rifle). Federal Varmint Hunting V-Shok - 17 grain Hornady V-Max; MV 2550 fps (rifle). V-Shok - 17 gain Speer TNT-JHP; MV 2550 fps (rifle). Hornady Varmint Hunting Varmint Express - 17 grain Hornady V-Max; MV 2550 fps (rifle). Small Game Hunting 17 HMR - 20 grain Hornady XTP; MV 2375 fps (rifle). PMC Small Game Hunting Gold Line - 20 grain JSP. Remington Varmint Hunting Premier - 17 grain V-Max; MV 2550 fps (rifle). Winchester Varmint Hunting Supreme - 17 grain V-Max; MV 2550 fps (rifle). Mvh.
Publicerat December 21, 201213 yr Wow! Något har helt klart hänt sen jag bytte bort min HMR pipa.. Det är lite kul för då kan dessa kulor rimligen, med lite tur, gå att finna i 17 MII med.. Mvh!