Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Griseftersök 20121221

Featured Replies

Publicerat

Jobbade 1,5timme idag sen ringde en kille och ville ha hjälp med ett eftersök. Behövdes ingen övertalning. ;)

Vet inte riktigt hur det gått till men fattade det som att de skjutit på en åker runt kl.22. Var rätt mycket blod så de trodde nog inte att den hade gått så långt så de spårade för hand. De hade stött upp grisen och haft kontakt med den. De hade då försökt få tag på eftersökshunden de tänkt använda men inte fått tag på dem. De hade då fortsatt spåra och haft kontakt med grisen och den hade även gjort skenattacker. Vid andra tillfället bröt de. Tror de spårat rätt långt då med blod hela vägen.

Vi gick in och skulle fortsätta där de bröt. Men när Lina kom dit så började hon skälla i spårlinan. Jag lämnade över linan och gick fram. Fick syn på grisen och trodde nog den låg död när den for iväg. Hann bara med ett höftskott som jag lika gärna kunde gett fan i. Upptäckte då att jag bara hade två skott kvar. Men vi spårade vidare för vi var för närma en rätt hårt trafikerad väg. Fick spåra 1,5-2km innan det kommit bort från vägen. Tror grisen bara gick framför oss för den gamla glappa tanten skallade rätt mycket i linan vilket hon aldrig gjort förut. Men när jag till sist vågade släppa så blev det upptag 250m bort och fast direkt. Gick på direkt. Stod ute bland några smågranar ute på en mosse. Såg direkt att grisen var rätt seg men var mycket ris emellan först och sen började den gå lite från mig men Lina var och nöp den i röven hela tiden. Men så fick jag ett läge och klippte till. Tror det träffade men vet inte säkert. Men fick ett nytt läge efter 50m tog lite högt och den försvann men låg bara 20m bort. Men den var inte död såg att ögonen och öronen rörde sig när Lina stod och drog ragg. Och där stod jag med tom bössa och en galt på 120+. Men jag avvaktade ett par minuter men förstod att jag var tvungen att sticka den , men den var tillräckligt dålig så det gick fint.

Första träffen satt i buken. Hittad bara ett av mina skott och det satt högt i bogen. Tror jag hade ett till nånstans men tittade inte så noga.

Publicerat

Bra gjort! Det kunde blivit spännande om han va piggare ;)

Publicerat
  • Författare

Tant Lina och lill-nasse! :)

post-43-0-95035600-1356127177_thumb.jpg

Publicerat

Grattis!

Gott jobbat.

Publicerat

Bra jobb, snygg hund!

Publicerat

Dax att använda obondat. då slipper man leta :yes:

Publicerat
  • Författare

Hur vet du vilken kula som användes? Var det du som sköt föruta skottet? ;)

Publicerat

Grattis! Ta med fler skott nästa gång ;)

Publicerat
  • Författare

Grattis! Ta med fler skott nästa gång ;)

Ja om man skjuter så illa som jag så går det snabbt åt. :blush:

Publicerat

Ja om man skjuter så illa som jag så går det snabbt åt. :blush:

:)

Det är sånt som händer även den bästa.....

Grattis.

Publicerat

hallå musköt det är mig du får tacka för detta eftersök :dry: jäkligt skönt att det gick bra sen!

Publicerat
  • Författare

hallå musköt det är mig du får tacka för detta eftersök :dry: jäkligt skönt att det gick bra sen!

Jo jag förstod att det var du. Hur långt spårade ni på natten?

Var egentligen ett väldigt enkelt eftersök, tog lite onödigt lång tid pga att jag inte vågade släppa direkt. Men när jag väl släppte så tog det nog inte 10min tills jag sköt den.

Publicerat

Jo jag förstod att det var du. Hur långt spårade ni på natten?

Var egentligen ett väldigt enkelt eftersök, tog lite onödigt lång tid pga att jag inte vågade släppa direkt. Men när jag väl släppte så tog det nog inte 10min tills jag sköt den.

Vi spårade nog fasen två km, han blödde ju bra hela tiden så jag trodde på en leverträff och att han skulle ligga tillslut men icke.. Men det va en ren bukträff? Jag var på skottplatsen ikväll och kulan verkar träffat toppen på en liten asp 15 m innan grisen vilket förklarar en del för det var inget svårt skott annars. Var det en fördel att ta det i dagsljus eller skulle jag försökt leta upp ditt nr på natten?

Publicerat
  • Författare

Tittade inte jättenoga men på vänstersidan var det mitt i buken. Hängde ut lite hinnor också.

Jag tar det hellre direkt. I det här fallet så gick det ju lika bra dagen efter, eftersom det inte snöat och det var ett tydligt blodspår. Men man hade ju vågat släppa direkt när den gick upp om det varit på natten. Nu fick jag ju spåra nästan 2km innan jag vågade släppa.

Publicerat

Hej papa LINA bra eftersøg gratis :thumbsup::tongue: ,til ken 1 det hænder selv for den bedste :woot: kalle.

Publicerat

+1

Publicerat

Gött jobbat.