Publicerat December 21, 201213 yr Hejsan... jag och teknik..andra ämnet starta idag om att jag inte får ihop det.. Min kompis har id 5 på sin hundenhet, vet inte vad han har för modell, men spelar ingen roll. När jag går in på lägg till hund, sedan känner du till hundenenhetens id JA, då kommer det upp Välj hundenhetens id. 1, 2, 3, 4 , 6, och upp till 14 sedan finns inte 15 heller alltså kan jag ju inte lägg till varken id 5 eller 15? vaför finns dem inte i min handenhet?? Kolla här för hade behövt det tills imån men annars åker jag in nu idagarna till jaktia o kollar vad dem säger, tacksam för svar!
Publicerat December 21, 201213 yr Jag har aldrig hört att någon har haft ett sådant problem. Största problemet med astron är täckningen om det går fort. Alla hundförare har astro hos oss och dom har alla hundarna inlagda i sina astro ifall det är iväg genom marken så kan ev. en annan hundförare rapportera till ägaren vars hunden är om den om han får in den på sin enhet.
Publicerat December 21, 201213 yr De id numren som inte kommer upp är redan upptagna tilllagda i enheten. Kolla hundlistan om du har flera hundar inlagda och i så fall är det bara att aktivera nr 5 och ev byta namn. Alternativt byt id:nr på halsbandet till något som inte är upptaget. Hur som hopas du får till det
Publicerat December 21, 201213 yr Astron är lurig... Som sagt så har du troligen redan en hund inlagd på 5:an. Men oavsett så går det bara lägga till 10 hundar även på nya modellen som jag upplevt det... Har jag en hund inlagd på tex 2 så försvinner även 22, 32 osv. Har du en inlagd på 5 försvinner 15, 25, osv.
Publicerat December 21, 201213 yr J Astron är lurig... Som sagt så har du troligen redan en hund inlagd på 5:an. Men oavsett så går det bara lägga till 10 hundar även på nya modellen som jag upplevt det... Har jag en hund inlagd på tex 2 så försvinner även 22, 32 osv. Har du en inlagd på 5 försvinner 15, 25, osv. Japp så är det
Publicerat December 21, 201213 yr Författare Jag har två hundar inlaggda vad jag vet den ena är nr 15 det är vår egna hund, den andra är id 0... Kanske lagt till det tidigare men tagit bort det på nått vis?
Publicerat December 21, 201213 yr Författare Astron är lurig... Som sagt så har du troligen redan en hund inlagd på 5:an. Men oavsett så går det bara lägga till 10 hundar även på nya modellen som jag upplevt det... Har jag en hund inlagd på tex 2 så försvinner även 22, 32 osv. Har du en inlagd på 5 försvinner 15, 25, osv. Tack så mycket, testade att ta bort vår hundenhet från listan (15) och då kom id 5 upp på listan igen! tack så jäklla mycket :D :D
Publicerat December 21, 201213 yr Författare Tittade lite på listan och har ju id 0 inlagd redan och då kan jag inte lägga till id 10...lurigt det där, varför???
Publicerat December 21, 201213 yr Författare Gonatt, jag hoppas jag får skjuta mig en räv imån, Hoppas du får skjuta en extra gris nu NS för hjälpen, ja ni andra kan ju med skjuta en gris eller två?
Publicerat December 21, 201213 yr " Tittade lite på listan och har ju id 0 inlagd redan och då kan jag inte lägga till id 10...lurigt det där, varför??? " Den klarar inte av att spåra mer än tio hundar samtidigt.
Publicerat December 21, 201213 yr Författare Men om jag har id 0 och 10 så spårar den väl bara två st?
Publicerat December 21, 201213 yr Förvisso så kan man tycka det men 0 &10 ligger på samma. 1 & 11, 2 & 12 .......osv