Publicerat December 21, 201213 yr Nån som har testat Deltas sikten ? spec 1,5-9x45 delta vs meopta vilket är bäst ??
Publicerat December 25, 201213 yr Jag har gjort en del tester på Deltas 4,5-30x50 och är riktigt imponerad av den iaf, har tittat i en 1,5-9x45 och den verar trevlig iaf. Meopta är alltid ett säkert kort, men tack vare att Deltan har såpass bred förstoringsintervall så tycker jag att den är riktigt intressant.
Publicerat December 25, 201213 yr Författare jo det är ju förstoringspannet som lockar ännu mer alraund än 1,5-6x42 men frågan är ju om man vågar sej på ett sånt , prismässigt ligger dom ju ganska lika meopta. här är dom lite billigare http://www.optics-trade.eu/shop/en/delta-optical-titanium-1-5-9x45.html
Publicerat Januari 6, 201313 yr Har ett på min 22:a och kan bara säga att det är samma problem med kyla som på Nikon-kikarsiktet jag hade. - 15 och paralax- och förstoringsreglage har nästan frusit fast. Går nästan inte att rubba... Är ju den billigare modellen men ändå.