Publicerat December 22, 201213 yr Det har blivit dags att presentera sig. Har varit medlem i lite över två år, läst på forumet lite längre men har först nu påbörjat jägarskolan. Jag har tack vare den lokala viltvårdsföreningen fått möjlighet att medverka vid fyra jakter, tre på klövvilt och en andjakt och jag är biten. Att på samma dag se rådjur, kronvilt och dov är riktigt häftigt. Så vem är jag då? Jag bor i Malmö med min sambo och son. Tidigare yrkeschaufför som gjort en helmovändning och pluggar i Lund. Jag är en blivande (nu kommer några medlemmar få kalla kårar) miljömupp, det vill säga Miljövetenskapsprogrammet. Är för närvarande inne på mitt andra år och till nästa år kommer jag inrikta mig på det som kallas för markvårdsspåret med bland annat lite hydrogeologi, riskklassificering av förorenad mark m.m.
Publicerat December 22, 201213 yr Välkommen! Här finns plats för alla och vara miljöintresserad och arbeta för det torde vara en fördel i jakten, tänker jag.
Publicerat December 22, 201213 yr Hej och välkommen! ja men men det är ju intressant ämne det finns ju mycke förorenade mark! tex här är marken förorenad av varg