Publicerat December 23, 201213 yr Tjenare! Har nu ledsnat på rädslan över träffläges ändringarna med lampan på pipan. Det jag har bestämt mig för att göra är att sätta en klack på framstocken som jag kan montera lampan på. Men nu till min fråga, hur går jag bäst till väga för att montera klacken? Vill ju att den skall sitta stadigt då det lätt kan bli trångt vid eftersök mm, Så skulle vara tacksam för lite tips/trix på detta. Kan tillägga att jag kommer att demontera stocken för att byta främre rembygelfästet till en modell med mutter då gängorna i trät blivit lite för glappa. Med vänlig hälsning, Kim
Publicerat December 24, 201213 yr Jag har en vanlig weaverklack på alla mina kulvapen skruvad på högra sidan längst fram på framstocken. Lampan (surefire) sitter i ett entums kikarfäste. Funkar kanon till allt från eftersök till grävlingjakt. Mvh urban
Publicerat December 24, 201213 yr Författare Jag har en vanlig weaverklack på alla mina kulvapen skruvad på högra sidan längst fram på framstocken. Lampan (surefire) sitter i ett entums kikarfäste. Funkar kanon till allt från eftersök till grävlingjakt. Mvh urban Ja det nått i den stilen ja tänkt. Men tillvägagång sättet vis montering? Är det bara förborra och i med lämplig skruv? Man kanske också bör dra på några lager olja i hålen för vätan?
Publicerat December 24, 201213 yr Kör som ovan men med genomgående skruv och bricka och mutter på insidan, skruva fast klipp av och fila till så pipan går fri.