Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken kolv för liggande skytte?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ligger alla bukskyttar i matkoma :tongue:

Publicerat

vi letar efter spadar för att kunna få till en ergonomisk position för bukskytte...

Publicerat

Båda två ser trevliga ut tycker jag, personligen har jag svårt för förstockar som är helt platta under. Jag hade förmodligen saknat en fingerhook, det gör jag på de stockar jag har nu, men behovet kanske minskar om man har en stock som i övrigt är väl anpassad för bukskytte.

Laminat är trevligt :thumbsup:

Vet inte om det var till någon hjälp, men det var mina tankar om stockarna.

Publicerat

Man behöver justerbart kindstöd och rak yta under bakdelen på stocken för beanbag. Du vill ha fästmöjligheter för benstöd, vilket du ska ha på styr stockvalet. Du bör hitta eller skapa möjligheten att ändra längden bak också. Även bakkappans position i höjdled bör kunna justeras annars kan det bli obekvämt värre. De stockarna d visar liknar i mina ögon en hybrid mellan stock för liggande och stående skytte, liggande fram och fet bakdel då du ståskjuter.

Kalle

Publicerat

Ingen såg speciellt optimerad för liggande så jag snickrade till den åt dig :tongue:

post-857-0-18504800-1356555724_thumb.jpg

Publicerat

Lars kolv börjar likna något jag skulle använda för långhåll men saknar en hook dock.

Publicerat

B&C medalist tactical fully adjustable är jag mycket glad för vid liggande skytte.:)

Publicerat
  • Författare

Ändrar frågan lite, vilken skulle kunna vara en utgångspunkt för ombyggnad till liggande skytte? He e ju trä så det går ju att ändra på :tongue: Iofs så kan man ju alltid padda på dom områden som saknas om man behöver mer material med. Har blitt lite mer sugen att panga så jag tänkte skruva i en XC-pipa i min 700 och skrota 260 pipan.

Publicerat

Jag skulle nog välja någon av dessa istället här finns allt trä vill du fixa hook och ta ned för tummen

post-857-0-92285600-1356615781_thumb.jpg

post-857-0-44296600-1356615806_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

B&C medalist tactical fully adjustable är jag mycket glad för vid liggande skytte. :)

Har du nån länk till den?

Jag skulle nog välja någon av dessa istället här finns allt trä vill du fixa hook och ta ned för tummen

post-857-0-92285600-1356615781_thumb.jpg

post-857-0-44296600-1356615806_thumb.jpg

Är det bänkstockar?

Publicerat

Jo är bänkstockarna blev rätt uppenbart i citatet :wink:

Blev lite sugen att beställa själv så hör gärna av dig om du ska beställa :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Jo jag såg det :tongue: Jag hojtar till isf. Ska du ha en stock för magskytte du med eller?

Publicerat
  • Författare

Kom just på att jag hade en kolv i gömmorna. Kanske borde vara i garaget oftare :whistling: Vart köper man en tocken justerbar bakkappa då?

• 2 weeks later...
Publicerat

Jon persson på jpvapen har justerbara kappor på hyllan! :)

Publicerat

Jag har just beställt en bakkappa från Grodås, och jag är förvånad att inte fler gör det: http://grsriflestocks.com/grodas/extra-options

Vet inte vad priset kommer landa på här i Sverige, men gissar på 750-1000:- komplett med Limbsaver. Att då lägga lika mycket på verktygsjusterade rappelkappor känns lite konstigt.

-- Mats

Publicerat

Jag har just beställt en bakkappa från Grodås, och jag är förvånad att inte fler gör det: http://grsriflestock...s/extra-options

Vet inte vad priset kommer landa på här i Sverige, men gissar på 750-1000:- komplett med Limbsaver. Att då lägga lika mycket på verktygsjusterade rappelkappor känns lite konstigt.

-- Mats

tövabo från forumet var inte helt nöjd med sin konstruktionsmässigt.

Publicerat

tövabo från forumet var inte helt nöjd med sin konstruktionsmässigt.

Nä min glappade irrirerande åt alla håll men efter schimsning funkar den bra.