Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Försvarets trefingervante i skinn

Featured Replies

Publicerat

Någon som vet vart man kan få tag på sådana, helst över nätet...?

Har googlat till förbannelse men hittar bara ullvarianten eller amerikanska M65 modellen för 600 spänn... Har haft ett par förrut och dem kostade väl inte mer än en femtiolapp men nu har dem kommit på villovägar... Minns inte vart jag köpte dem heller... :-(

Publicerat
Finns ett par på tradera om det är den modellen du tänker på! annars nya finns på häst och motorsågs butiker!
Publicerat
  • Författare

Har för mig att den jag hade inte hade såna där "kragar" men annars är det som dem som ligger på tradera, dem som finns i hästbutiker

Är lite fel för mig, där är det väl lillfingret som har ett eget finger för att man ska kunna hålla tömmarna.

Motorsågsvarianten låter som att det kanske skulle kunna funka men dem har jag aldrig sett, är det med separat finger

För pekfingret?

Publicerat

Här finns det en massa överskott från försvaret.

http://www.bbfab.se/

Mvh John

Publicerat

Man kanske skulle kolla innan man skriver....... :dry:

Ser nu att deras sida inte finns mer.

Jag köpte camo-nät och vita blixten där förut till riktigt bra priser.

Mvh John

Publicerat

Dom som finns på traderaauktionen kallades mc-handske eller något liknande om det hjälper dig i ditt letande. Jag tror att försvaret gjorde sig av med de sista av dessa för ca tio år sedan, så du får nog tråla tradera och blocket eller ringa runt till dom överskottsfirmor som fortfarande finns om du ska hitta något. Lycka till.

/Patrik

***edit*** Hittade en mer exakt benämning: Motorhandskar m/1942. För mc-ordonnans

/Patrik

Publicerat

Har för mig att den jag hade inte hade såna där "kragar" men annars är det som dem som ligger på tradera, dem som finns i hästbutiker

Är lite fel för mig, där är det väl lillfingret som har ett eget finger för att man ska kunna hålla tömmarna.

Motorsågsvarianten låter som att det kanske skulle kunna funka men dem har jag aldrig sett, är det med separat finger

För pekfingret?

Som jag minns motorsågs handsken så var det separat för pekfingret, men kolla om du har vägarna förbi!

Publicerat
Publicerat

Någon som vet vart man kan få tag på sådana, helst över nätet...?

Har googlat till förbannelse men hittar bara ullvarianten eller amerikanska M65 modellen för 600 spänn... Har haft ett par förrut och dem kostade väl inte mer än en femtiolapp men nu har dem kommit på villovägar... Minns inte vart jag köpte dem heller... :-(

Sådana hade tomten hos oss i år :tongue:

Jag tippar på att ÖB med gamla militärprylar är ett bra tips!

Vet dock inte om de fortfarande säljer sådant...

Annars så får du väl leta igenom dina lådor efter något med bytesvärde :wink:

En Italiensk sportbil eller något jaktrelaterat :thumbsup:

Publicerat

Som jag minns motorsågs handsken så var det separat för pekfingret, men kolla om du har vägarna förbi!

japp vist har dom det tyvärr så har dom jag sett tyvärr nitar i handflatan

sett fler nu http://www.nimaab.se/se/art/gore-tex-pro-3-finger.php

Publicerat
  • Författare

Tack för tipsen men alla militarialänkar är redan genomsökta, desertrat var dom enda som hade men då bara nån US Sniper variant som dels var för dyr och sen fanns den bara i strl medium... :(

Motorsågshandsken från Hestra är oxå schysst men för dyr...

Publicerat

Kvibergsöverskott har, har jag för mig..

Publicerat
  • Författare

Inte på sin hemsida iaf... :(

Publicerat
  • Författare

Hittade här http://www.billingedalen.se/artikel.asp?artnr=10160

Men det var ju mc-modellen, vill helst ha utan kragen då jag har för mig att den är ganska hård vilket får mig att tro att dom kommer bli otympliga...

Publicerat

går att göra om dom om du vill

Publicerat
  • Författare

Hmmm... Det var ju en idé! :)

Publicerat

om du köper några för 70 spänn så kan du allt fixa en egen muff utan det svider hårt

Publicerat

Hemsidan har i princip inget av det de egentligen har.... Testa att ringa om du inte bor i närheten.