Publicerat December 29, 201213 yr Ska till Irland i vår, vet inte riktigt exakt vart men antagligen kommer vi röra oss lite över ön. Vi kommer utgå från Dublin men vart vi tar vägen sedan vet jag inte. Nu undrar jag om det är någon som sitter på kunskap om hur man möjligen skulle kunna klämma in en jakt någonstans på Irland. Jag lär kunna låna/hyra vapen på plats och det är väl så billigt som möjligt som gäller, kanske finns det någon möjlighet till bytesjakt av ngt slag. Jag tycker mest det skulle vara skoj att uppleva lite annan jaktkultur än den Svenska first hand. Så någon som sitter på hemsideadresser eller rentav kontakter?
Publicerat December 29, 201213 yr Författare Den verkar tyvär vara fredad under våren liksom mycket annat vilt så utbudet på jaktbart vilt blir nog rätt litet, det är ju dock väntat eftersom våren utgör föryngringsperiod för rätt många djur.
Publicerat December 29, 201213 yr Det var väldigt vad restriktiva de var med jaktiderna, du får ta dig till nordirland där verkar det vara mera brittiska och ha mer givmilda jaktider.
Publicerat December 29, 201213 yr Författare Det är ju en idé men verkar som sällskapet jag åker med vill söderut. Kanske går att hyra en bil och dra över gränsen någon dag dock.