Publicerat December 29, 201213 yr Vad säger ni om Normas rekommendationer om rengöring av pipan? Rengöra i olika tredjedelar och vända borsten i loppet. Det skall inte spela någon roll eftersom stålet i pipan är så mycket hårdare än borstarna.
Publicerat December 29, 201213 yr Vad säger ni om Normas rekommendationer om rengöring av pipan? Rengöra i olika tredjedelar och vända borsten i loppet. Det skall inte spela någon roll eftersom stålet i pipan är så mycket hårdare än borstarna. Inte sett den vart finns den? Att vända borsten i loppet lät tufft mot borstarna skadar knappast pipan men troligen borsten dock aldrig testat, rengöring i tredjedelar låter mera som med pasta (JB)
Publicerat December 29, 201213 yr Jag vänder aldrig borsten i loppet. Som Lars skriver så dödar man borstarna ganska snabbt. 3:e delar metoden använder jag mig av med JB pastan, annars inte.
Publicerat December 29, 201213 yr Man ska vara ganska stark för att vända en välpassande mässingborste i loppet... Pratar de om plastborstar?
Publicerat December 29, 201213 yr Författare Det står där under Jakt och skytteliv och om att rengöra en pipa. Kanske har fattat fel för det står under hagel och 22:or men visar bild på en stor bössa. Men allt är lite blandat...
Publicerat December 29, 201213 yr Hittade det här http://norma.cc/sv/Jakt-Skytteliv/Om-vapen/Att-rengora-ett-vapen/ Att vända en mässing eller stålborste i loppet som de föreslår för 22Lr låter inte bra i min värld, men alla är olika.