Publicerat December 30, 201213 yr Har ett S&B Zenith som är ca 2 år gammalt. Köpte det begagnat, och det ska enligt uppgift vara köpt på Torsbo. Dock har jag inte kvittot eftersom jag är andra ägaren. Nu har jag upp täckt en liten prick till höger under riktmedlet. Så..... Hur går man tillväga för ett serviceärende på den gluggen? GE i Sverige som verkar vara Normark.? Eller Torsbo som trologtvis har sålt det? Har någon erfarenhet av liknande ärende med s&b? //Ola
Publicerat December 30, 201213 yr Det är väl Jaguargruppen (där Torsbo är med) som är generalagent för SuB numera. Så hör med Torsbo om dom kan hjälpa till. Det ska nog funka. Om dom inte vill, så kan du maila direkt till Schmidt&Bender i Tyskland. Dom brukar vara väldigt hjälpsamma.
Publicerat December 30, 201213 yr Det är inga problem. Maila eller faxa till Torsbo och fråga hur det ska gå till. Hade en "gammal" SuB som det var skräp i. Skickade den på garantirep via Torsbo och passade även på att montera dit ett ballistiktorn när den ändå var nere vid fabriken. Räkna dock med en rätt lång turn-around tid. Tror min tog ca 3 månader. mvh/Må
Publicerat December 30, 201213 yr Författare Ok, tack för info. Avvaktar nog då tills jaktsäsongen går lite mer på lågfart