Publicerat Januari 2, 201313 yr Sådär, då har man varit ute på sin första jakt. Rådjursjakt med Hagel och Tax och Drever. (Taxidriver?) Otroligt rolig jakt, lite snö låg fortfarande så vi kunde tydligt se spår av både rådjur och älg på viltstigarna. Efter cirka 2 timmar på passet ser vi (Jag och Svärfar) en bock stå i en höjd bakom två björkar cirka 55-60 M bort och disslar. Första viltet jag ser (i jakt sammanhang) Svärfar ber mig stå blixtstilla. Pulsen steg såklart. Orutinerad som jag är väntar jag på att rätt läge skall ge sig. Vi står stilla i cirka 15 minuter och djuret ser oss inte. Molly (Drevern) springer förbi oss och hittar tillslut spåret efter bocken, tar fart och Djuret sätter språng åt andra hållet än oss såklart. skället från Molly blir dovare och dovare och så var den bocken borta. Ingen av passen fick djuret förbi sig. Så kan det gå! Lärt mig otroligt mycket av den jakten och är glad att jag fick se vilt i alla fall. Nu är det bara att tuta och köra
Publicerat Januari 2, 201313 yr Författare Kul nu är du fast Antar det Foffe Älg nu på lördag igen, så Sambon får väl lite tid över nu kan jag tänka mig