Publicerat Januari 2, 201313 yr i Jakt o jägare hemsida så skrivs det om att hylsor tillhörande Sako har sprängts. Känns ju inge vidare då jag köpte en ask Sako till min 30 - 06 inför älgjakten. Har skjutit med Sako kulorna och dom gick otroligt fint i min bössa. Man får ju hoppas att detta bara är nått tillfälligt. Då priset är betydligt bättre en Norma kulorna. http://www.jaktojaga...o-hylsa-sprangd http://www.jaktojaga...or-jaktkompisar
Publicerat Januari 2, 201313 yr Hoppas på ett måndagsex för jag skjuter .308 Sako Super Hammerhead och är mkt nöjd
Publicerat Januari 3, 201313 yr När man läser artikeln inser man att folk har dålig ordning på sina prylar. läs även kommentaren från Sako, ibland slinker en hylsa genom qc som är bristfällig. Av bilden framgår att hylsan spruckit, det kan bero på en defekt hylsa med brottanvisningar eller en patron som lagrats felaktigt av jägare eller butik. Vad som orsakat det inträffade är omöjligt att säga, ev är det frågan om samverkande omständigheter. Med andra ord, inget fel på Sako per se men kunskap/ omdöme/vaksamhet hos brukaren hade förmodligen kunnat medföra att det inträffade inte skett/Christian
Publicerat Januari 3, 201313 yr När man läser artikeln inser man att folk har dålig ordning på sina prylar. läs även kommentaren från Sako, ibland slinker en hylsa genom qc som är bristfällig. Av bilden framgår att hylsan spruckit, det kan bero på en defekt hylsa med brottanvisningar eller en patron som lagrats felaktigt av jägare eller butik. Vad som orsakat det inträffade är omöjligt att säga, ev är det frågan om samverkande omständigheter. Med andra ord, inget fel på Sako per se men kunskap/ omdöme/vaksamhet hos brukaren hade förmodligen kunnat medföra att det inträffade inte skett/Christian Nog inne på din linje med, det är mest sannolikt ett par saker som samverkar här.... Lite hårt kalibrerad hylsa, lite skräp i mässingen, en aning stort patronläge, skitig pipa med lite kvarglömt fett i..... Det räcker för att det ska bli så här. Hylshaveri är hur som otäcka som fan- och det är inte en fråga om utan när det drabbar. För skjuter man mycket så kommer det att ske oss alla minst en gång. T
Publicerat Januari 4, 201313 yr En anledning att använda skyddsglasögon vid skytte och enda anledningen att vara glad att man bär glasögon till vardags..... Raggarö
Publicerat Januari 4, 201313 yr Jag sköt av en hylsa en gång, halva hylsan hängde med utdragaren ut. Naturens små vinkar om att det är dags att backa en smula med laddningen, jag valde alltså att betrakta detta som ett så kallat trycktecken